۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 715395

چند روزی است که مقامات ارشد مملکتی در اعلام خبری سعی در سبقت گرفتن از یکدیگر دارند، جوهر کلام همه آن‌ها اعلام یک خبر خوش اقتصادی است.

قدس آنلاین: چند روزی است که مقامات ارشد مملکتی در اعلام خبری سعی در سبقت گرفتن از یکدیگر دارند، جوهر کلام همه آن‌ها اعلام یک خبر خوش اقتصادی است. این قبیل اخبار مبهم، خوراک فضای مجازی و رسانه‌ای و تحلیلگران شیفته فالوور و توجه است. من قصد پیش‌بینی ندارم. نمی‌خواهم نظیر انبوه صیادان چنین اخباری، سعی در گمانه‌زنی و شرح آن و توجیه به مخاطبان داشته باشم. مطابق شنیده‌ها بناست روز سه‌شنبه، یعنی فردا از این خبر رونمایی شود. من هم نظیر تمام مردم در فشار اقتصادی این روزها و مشکلات پیچیده ناشی از بیماری کرونا، دعا می‌کنم آنچه بناست رخ دهد، گرهی از کار فروبسته همه ما بگشاید و به امید خداوند گشایش حاصل شود. ان‌شاءالله

اما این خبر هر چه باشد به هر حال قبل و بعد از آن زندگی ادامه داشته و خواهد داشت. هیچ خبری سبب نمی‌شود افتخارات این سرزمین و قهرمانی‌های این ملت فراموش شود و نیز هیچ خبری نباید سبب شود چنانچه در جایی مسئولانی اگر نسبت به مردم و ادای نوکری خود به آنان سستی کرده‌اند، از حساب‌کشی معاف شوند. خدا را شکر که در ماه‌های اخیر قوه قضائیه و ریاست محترم آن نشان داده‌اند حرکت مبارزه با فساد در این سرزمین آغاز شده و با آنکه به مذاق بسیاری نیز خوش نیامده است، اما متوقف شدنی نیست. در همین رابطه چند روز پیش یکی از نمایندگان پیشین مجلس نامه‌ای به ریاست قوه قضائیه نوشته و به اذعان خودش پده از برخی «سوءاستفاده‌ها در واگذاری زمین‌هایی» به گروهی از وزرا، مسئولان وقت کشور یا نزدیکان آن‌ها برداشته و اظهار امیدواری کرده پس از ۱۴ سال نتیجه واگذاری این اراضی منابع‌ ملی روشن شود. یا در نامه او فهرستی از این زمین‌ها با متراژهای حتی ۲۰ هکتار و ۵۰ هکتار و یا کمتر و بیشتر در مناطقی گاه بسیار مرغوب منتشر شده و اسامی دریافت کنندگان نیز طبق معمول مبهم و با حروف نخست نام‌هایشان موجود است.

مدت‌ها پیش رهبر انقلاب از بسیار سخت و پیچیده بودن مبارزه با فساد سخن گفتند و آن را به اژدهایی با سرهای متعدد تشبیه کردند که با قطع کردن هر سرش، سرهایی دیگر بر آن می‌روید. با این وصف تأکید داشتند این مبارزه با همتی بلند و خستگی‌ناپذیر تداوم داشته باشد. این همان کار بزرگی است که قوه قضائیه آغاز کرده و با وجود تمام هجمه‌ها در حال ادامه آن است، همین عزم سبب شده تا دیگر دستگاه‌ها نیز چنین هدفی را جدی بگیرند و این بار مرعوب نام‌ها و سمت‌ها و مقام‌ها نشوند؛ به طور مثال از بنیاد مستضعفان خبر می‌رسد، در یک سال اخیر حرکت ارزشمند بازپسگیری املاک مرغوب و گران‌قیمتی که در اختیار مسئولان و حتی برخی مراکز و مجموعه‌ها بوده، آغاز شده است. بسیاری از خبرگان رسانه بازگرداندن کاخ مرمر، ساختمان بنیاد باران را به این بنیاد و نیز اخطار برای بازپسگیری ساختمان ده‌ها میلیاردی دفتر ولنجک را در همین ردیف می‌دانند. حتی گفته می‌شود زمینی را که یکی از چهره‌های ارشد و معروف سیاست و فرهنگ مملکت در بهترین منطقه تهران برای ساخت مدرسه در اختیار گرفته بود، با دستور رهبر انقلاب پس گرفته‌اند. باری قصدم از این مثال‌ها آن بود تا تأکید کنم، وقتی مبارزه با فساد شامل همه شود و از صدر تا ذیل را در برگیرد و مهم‌تر از آن شامل همه جناح‌ها و گروه‌ها و چهره‌ها، بدون توجه به جایگاه و جهت سیاسی‌شان باشد، مردم آن را باور می‌کنند و عاملان چنین مبارزه‌ای قهرمانان آن‌ها خواهند بود. بی‌شک دست خداوند هم با آن‌هایی است که خالصانه سختی و خطر چنین هدفی را به جان خریده‌اند. دعای مردم هم با آن‌هاست. پس بیایید خبر خوش اقتصادی هر چه که بود، ادامه این مبارزه سخت را از یاد نبریم. ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    درود و سلام بر شما من هم دعا میکنم که آیت الله رئیسی مردانه پیش برود