تنها دیدار معوقه  از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشورمان امشب و از ساعت ۲۰:۳۰  بین استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. دیداری که بی‌گمان برای هر دو تیم حکم فینال را دارد و به احتمال زیاد برنده این بازی یک پای فینال این دوره از مسابقات جام حذفی خواهد بود.

فرهاد بدون خط آتش مقابل قلعه ژنرال

قدس آنلاین: تنها دیدار معوقه از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشورمان امشب و از ساعت ۲۰:۳۰  بین استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. دیداری که بی‌گمان برای هر دو تیم حکم فینال را دارد و به احتمال زیاد برنده این بازی یک پای فینال این دوره از مسابقات جام حذفی خواهد بود. این دو تیم هفته پیش نیز در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که شاگردان مجیدی در غیاب امیرقلعه نویی موفق به شکست سپاهان شدند و پس از حرف و حدیث‌های فراوان در مورد داوری بازی و زیر سؤال رفتن پیروزی آبی‌ها، این دیدار برای استقلال جنبه حیثیتی و برای سپاهان جنبه انتقامی خواهد داشت.

 شاگردان مجیدی در حالی پای به این مرحله گذاشته اند که پیش از این فجرسپاسی و گل ریحان البرز را از پیش رو برداشته بودند. آبی‌پوشان در لیگ برتر وضعیتشان بهتر از زردپوشان اصفهانی است و در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها شانس خوبی برای کسب سهمیه آسیا دارند، اما در هر صورت قهرمانی در جام حذفی ارزش بالاتری دارد و هم سهمیه مستقیم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از این طریق کسب می‌شود، به خصوص اینکه فرهاد مجیدی بدش نمی آید نخستین جام را در دوران مربیگری‌اش برای استقلال بدست آورد. از سوی دیگر سپاهانی‌ها بهترین راه برای رسیدن به سهمیه مستقیم آسیا با توجه به شرایطشان در لیگ برتر، همین جام حذفی می‌دانند و همین موضوع بر حساسیت این بازی افزوده است. بدون شک  اولین اشتباه ممکن است آخرین اشتباه یک تیم و خداحافظی از جام حذفی باشد. برنده مسابقه به جمع چهار تیم نیمه نهایی اضافه خواهد شد و باید با قید قرعه حریفش را شناسایی کند. پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان صعود خود را پیش از این قطعی کرده بودند.

*غایبان بزرگ این دیدار

فرهاد مجیدی در دوران پساکرونا همواره با غیبت متعدد بازیکنانش مواجه بوده و این معضل سبب شده تا در چند بازی استقلال نتواند نتایج دلخواهش را بگیرد، اما در دو سه بازی گذشته ترکیب استقلال تازه در حال شکل گرفتن بود که بار دیگر مصدومیت گریبانگیر ستاره‌های این تیم شد. دیدار سنگین هفته گذشته آبی پوشان مقابل نماینده مشهد سه بازیکن اصلی استقلال را از فرهاد مجیدی گرفت تا به نوعی این تیم در خط حمله خلع صلاح شود. ارسلان مطهری، شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی سه بازیکنی هستند که در دیدار قبلی برابر شهرخودرو مصدوم شدند و به دیدار برابر سپاهان نخواهند رسید تا عملاً مجیدی در خط حمله فقط قایدی را داشته باشد، که این بازیکن هفته‌هاست از شرایط آرمانی به دور است. زردپوشان اصفهانی هم برای این دیدارمرتضی منصوری را به دلیل محرومیت و محمد ایران پوریان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.      

*نامجومطلق: دیدار با سپاهان یک فینال زودهنگام است

مجید نامجومطلق در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان اظهار کرد: فردا بازی بسیار سخت و حساسی با تیم خوب سپاهان داریم، تیمی که یک هفته قبل با آن بازی کردیم. هر دو تیم شناخت خوبی از هم دارند و بازی حساسی خواهد بود. تیم‌ها با همه انگیزه و توان وارد زمین خواهند شد. مربی تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: به نظرم برنده این بازی که ان‌شاءالله استقلال باشد، شانس زیادی برای قهرمانی در جام حذفی دارد. بازی فردا یک فینال زودهنگام است. امیدوارم بازیکنان استقلال مزد زحماتشان را در این دیدار بگیرند.

* مربی سپاهان: عدالت رعایت شود

 مربی سپاهان اعتقاد دارد در صورت رعایت عدالت، این تیم می‌تواند از سد هر تیمی بگذرد.   سعید الهویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال سپاهان اصفهان مقابل استقلال اظهار کرد: بازی‌های جام حذفی شرایط خود را دارد. چون پس از سوت داور، فرصت جبران وجود ندارد و هر مسابقه مانند فینال است. در طول هفته با تلاش قلعه‌نویی و کادر مدیریتی و فنی، سعی کردیم بازیکنان را از لحاظ ذهنی و بدنی ریکاوری کنیم. اتفاقاتی که در طول هفته گذشته برای ما افتاد خیلی خوشایند نبود. هرچند اعتقاد کادر فنی و مدیریتی سپاهان این است که تیم، کیفیت بسیار خوبی ارائه می‌کند. وی درخصوص اشتباهات داوری علیه زردپوشان بیان کرد: دوست نداریم درباره داوری اظهار نظر کنیم. نه تنها از بنیادی‌فر، بلکه از همه داوران می‌خواهم که عدالت را رعایت کنند. ما تقاضا نمی‌کنیم ما را به چشم دیگری نگاه کنند و از داور درخواست هدیه نداریم، تا بر اساس عدالت تیمی که شایسته است به پیروزی برسد و عوامل بیرونی مؤثر نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.