یزد - مدیرکل دامپزشکی استان یزد از جمع آوری مراکز نگهداری غیر مجاز دام در محدود شهر یزد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مراکز نه تنها سبب آلودگی محیط زیست می شود بلکه موجب اشاعه بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و دام نیز می شود.

مراکز نگهداری غیر مجاز دام در یزد جمع آوری می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، علی فاتحی نیا در این خصوص اظهارداشت: بعضا در برخی از محدوده و حاشیه شهر یزد مراکز نگهداری غیر مجاز دام مشاهده می شود که اصولا توسط اتباع بیگانه اداره می شوند که این مراکز علاوه بر مزاحمت شهری، محل تجمع  بسیاری عوامل بیماری زا و حشرات هستند.
وی افزود: این دامداری ها مشکلات عدیده ای را برای مردم ساکن در این مناطق از لحاظ بهداشتی و آلودگی ها زیست محیطی فراهم کرده اند و موجب نارضایتی مردم این مناطق شده اند .

فاتحی نیا تصریح کرد: لذا اداره کل دامپزشکی استان در راستای تامین و حفظ سلامت جامعه این موضوع را در دستور کار قرار داده است و پس از برگزاری چند جلسه با مسئولان مربوطه در نهایت تصمیم گیری شد که کلیه مراکز غیر مجاز حداکثر تا مورخ ۲۵ مرداد ماه سال جاری مجاز به فعالیت هستند و بعد از مهلت مقرر با حکم مراجع قضایی ضمن پلمپ با اینگونه مراکز برخورد جدی می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.