۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 715436

رئیس کل بیمه مرکزی از کاهش درآمد صنعت بیمه در ماه‌های کرونایی خبر داد.

کاهش درآمد صنعت بیمه به دلیل کرونا

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری امروزش که به صورت برخط برگزار شد در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص تأثیر کرونا بر بازار بیمه کشور ادامه داد: در سطح جهانی درآمد صنعت بیمه حدود 3 درصد کاهش داشته و این وضعیت بر پرتفوی داخلی صنعت بیمه هم تأثیر منفی داشته است.

وی افزود: برای مثال درآمد بخش مسافرتی به دلیل کاهش سفر به نزدیک صفر رسیده است. درآمد بیمه‌­های تولیدی، بیمه‌­های زندگی و درآمد شبکه فروش منفی شده و علاقه به خرید بیمه نامه زندگی کم شده و در مقابل به دلیل افزایش هزینه‌­های درمانی، پرداختی‌­های شرکت‌­های بیمه‌­ای بیشتر شده است.

به گفته وی افرادی که بیمه نامه قسطی خریده‌­اند، پرداخت اقساط را متوقف کرده­‌اند که این امر مطالبات صنعت بیمه را افزایش می‌­­­دهد.

سلیمانی در پاسخ به خبرنگار دیگری هم اقدام خودروسازان برای پرداخت مطالبات شرکت­های بیمه­ای از طریق سهام را غیرقانونی دانست و گفت: خودروسازان از مردم بابت بیمه شخص ثالت خودرو پول نقد دریافت می‌­کنند و باید همین پول را در اسرع وقت به شرکت­های بیمه‌­ای بپردازند نه اینکه پس از مدت زمان زیادی به جای پرداخت نقدی از طریق سهامی که بعضاً سهام ارزشمندی نیستند، این مطالبات را تسویه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.