مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم های عزاداری ماه محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان برگزار خواهد شد.

تشریح نحو برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم  در  خراسان رضوی

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ستاد ملی کرونا برای برگزاری مراسم های عزاداری در ماه محرم و صفر دستورالعملی تنظیم کرده است که مسئول اجرای آن سازمان تبلیغات اسلامی است و بر مبنای این شیوه نامه  مراسم های سوگواری سید الشهدا در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: از این رو کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در چارچوب کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی  ستاد کرونا استان  با حضور نماینده هایی از دستگاه های مرتبط فرهنگی، حوزی ، مذهبی ، هیات و  مداحان تشکیل و اقدامات لازم را برای برگزاری شایسته این مراسم با اولویت حفظ سلامتی مردم پیگیری و اجرا خواهد کرد.

 حجت الاسلام صاحبقرانی ادامه داد: امروز اولین جلسه این کارگروه  برگزار خواهد شد و جزئیات نحوه برگزاری مراسم های عزاداری نیز به زودی به اطلاع دوستداران اهل بیت و عزاداران حسینی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری از شب اول ماه محرم در استان آغاز خواهد شد و این طور نیست که برگزاری مراسم صرفا به ایام تاسوعا و عاشورا محدود شود.

حجت الاسلام صاحبقرانی افزود: به تعداد نیاز هیات های مذهبی در نقاط مختلف استان در ماه محرم نیز  مبلغ و روحانی اعزام خواهد شد و از امروز ثبت نام برای هیات های مذهبی به منظور اعلام نیاز به مبلغ آغاز شده است.  

وی اظهار کرد: از جمله موارد این دستورالعمل می توان به ممنوع بودن دسته روی ها و از طرفی  برگزاری مراسم ها تاحدممکن در فضای باز اشاره کرد.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.