جانشین ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی با اشاره به اینکه ابتدا به متولیان هیئت‌هایی که دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، تذکر کتبی داده می‌شود، گفت: در مرحله دوم خدمات عمومی که در اختیار آنان قرار گرفته است قطع می‌شود و در صورت ادامه این تخلفات در مرحله سوم مجوز شش ماهه آنان لغو خواهد شد و به مراجع قضایی به منظور انجام برخوردهای قضایی معرفی خواهند شد.

با هیئت‌های متخلف برخورد قضایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری  امروز، در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، بیان کرد: امروز در این جلسه آخرین وضعیت استان از نظر میزان ابتلا به کرونا بررسی شد و مشخص شد ما همچنان در وضعیت قرمز هستیم اما با رعایت مردم فهیم استان، در برخی از موارد از جمله تعداد مراجعه‌کنندگان، بستری‌شدگان و فوتی‌ها روندی کندی را شاهد هستیم، البته ما معتقدیم ممکن است این حالت پیش آمده ناپایدار و شکننده باشد. لذا از مردم درخواست می‌کنیم حتما همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: همچنین امروز تصمیم گرفته شد محدودیت‌هایی که در مشاغل گروه سه و چهار بود تا پایان هفته ادامه پیدا کند، بنابراین فعالیت این مشاغل همچنان دچار ممنوعیت و محدودیت است.

جعفری در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم اظهار کرد: به منظور برقراری تعادل بین حفظ سلامت مردم و مطلوب برگزار شدن مراسم عزای امام حسین (ع)، امروز دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوطه تشریح شد،  در این راستا تعدادی مهمان از حوزه‌های مختلف مرتبط مانند حوزه فرهنگی و مذهبی، به ستاد استانی مقابله با کرونا دعوت شدند و نقطه نظرات آنان نیز شنیده و دستورالعملی در این زمینه تشریح و تنظیم شد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی با بیان اینکه امروز کارگروه مراسم عزاداری با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل شد، اضافه کرد: قرار شد این کارگروه مراسمات را رصد و مجوزهای مربوطه را صادر کند و نسبت به اغناسازی مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه این مراسمات حتما باید در فضای باز انجام گیرند، تصریح کرد: تجمعات باید در حداقل ممکن باشند و تمام پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شوند. این مراسمات حتما باید نهایتا در دوساعت انجام شوند. استفاده از طبل و سنج و سایر علائم ممنوع است؛ چراکه عملا برون‌روی و پیاده‌روی در بین هیئت‌ها وجود ندارد و افراد شرکت‌کننده حتما باید استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

جعفری تاکید کرد: حضور هیئت‌ها نیز در حرم مطهر رضوی ممنوع است،  همچنین در خصوص نذورات نیز ما قبلا ممنوعیت هرگونه پذیرایی در مراسمات را اعلام کرده بودیم. مردم باید نذورات خود را در قالب مواد غذایی خام و خشک توزیع کنند و از توزیع مواد غذایی طبخ شده پرهیزنمایند. مگر در مواردی که در حوزه شرعی مجاز است، تحت نظارت بهداشتی صورت می‌گیرد و در مناطقی که تجمع وجود ندارد با رعایت پرتکل‌های بهداشتی بین مستمندان توزیع می‌شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی با اعلام ممنوعیت برپایی ایستگاه‌های صلواتی در هر قالبی، بیان کرد: همچنین در جلسه امروز بر روی بهداشت محیط تاکید شد و وظایفی برای متولیان هیئت‌ها در حوزه رعایت پرتکل‌ها مشخص شد که به آن‌ها به صورت مفصل ابلاغ خواهد شد.

جعفری در خصوص ضمانت اجرای این موارد اظهار کرد: در این زمینه سه بحث در جلسه امروز مطرح و در دستورالعمل مربوطه نیز قید و قرار شد متولیان هیئت‌هایی که این موارد را رعایت نکنند، ابتدا به آنان تذکر کتبی داده شود. در مرحله دوم خدمات عمومی که در اختیار آنان قرار گرفته است قطع می‌شود و در صورت ادامه این تخلفات در مرحله سوم مجوز شش ماهه آنان لغو خواهد شد و به مراجع قضایی به منظور انجام برخوردهای قضایی معرفی خواهند شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.