معاون دادستان مشهد گفت: شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی با حضور قضات با سابقه در این دادسرا تشکیل شده ‌است.

شورای راهبردی مبارزه با مفاسد در دادسرای مشهد تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، قاضی سید جواد حسینی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پرونده بزرگترین باند کلاهبرداری کشور در فرودگاه مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این شورای راهبردی با هدف پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده‌ است.

وی ادامه داد: در این شورا، بسته‌های پیشنهادی پیشگیری از وقوع جرم تهیه و هنگام ارسال پرونده‌های خاص اقتصادی و اداری به دادگاه با صدور کیفرخواست، ارائه می‌شود.

معاون دادستان مشهد گفت: متاسفانه برخی نواقص در سیستم بانکی کشور وجود دارد که عدم وجود سقف برای صدور دسته چک و عدم انجام اعتبارسنجی هنگام صدور دسته‌چک از جمله این موارد است و این نواقص منجر به افزایش ورودی پرونده‌های کلاهبرداری به دستگاه قضا شده است.

حسینی به انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری کشور در مشهد اشاره کرد و افزود: در ماه اخیر با  با زحمات شبانه روزی پلیس فرودگاه‌های استان و صدور دستور قضایی تعدادی از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند و پرونده به یکی از شعب ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادسرا ارسال شد.

وی ادامه داد: مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای، جعل اسناد تحصیل مال از طریق کلاهبرداری از جمله جرایم متهمان است که به آنها تفهیم شده و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار ماموران هستند.

معاون دادستان مشهد با اشاره به دستگیری ۱۲ عضو سرکرده این باند گفت: قانون‌گذار مجازات شدیدی برای کلاهبرداری های اینچنینی تعیین کرده وعلاوه بر رد مال، حبس از ١٥ سال تا  حبس ابد و حتی اعدام نیز برای جرایم اقتصادی مشخص شده‌ است.

حسینی تاکید کرد: دادستانی و دستگاه قضا در برخورد با مفاسد مختلف از جمله مفاسد اقتصادی هیچ مماشاتی ندارد و با مجرمان برخورد می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.