رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با متهم کردن مسکو به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد برای پوتین، ترامپ رئیس جمهور ایده‌آل آمریکا به شمار می‌آید.

آدام شف پوتین را متهم به حمایت از ترامپ کرد

قدس آنلاین: «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه گفت که «دونالد ترامپ هرگز مانع از مداخله روسیه در انتخابات آمریکا نشده است.

وی که با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» مصاحبه می‌کرد، گفت: «دونالد ترامپ هرگز روسیه را از دخالت کردن در انتخابات آمریکا منع نکرده است.»

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: «حتی فراتر از آن، مجموع اظهارات و اقدامات ترامپ تنها باعث تشویق روسیه به مداخله در انتخابات ما بوده است.»

شیف با معامله‌گر، بی پروا و مضطرب توصیف کردن رئیس جمهور آمریکا گفت: «برای پوتین (رئیس جمهور روسیه)، ترامپ رئیس جمهور ایده‌آل آمریکا به شمار می‌آید.»

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه بی بی سی تاکید کرد که خطر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از جانب روسیه و چین ودیگر کشورها یکسان نیست و تهدید مداخله روسیه و تلاش این کشور برای تقویت شانس پیروزی «دونالد ترامپ» بیشتر است.

پلوسی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی اطلاعاتی آمریکا در زمینه احتمال مداخله کشورهای خارجی از جمله پکن و مسکو در انتخابات آمریکا گفت: «این تهدیدها برابر نیستند. روسیه 24 ساعته و هفت روز هفته برای مداخله در انتخابات ما فعال است. همان کاری که در انتخابات 2016 کردند.»

دستگاه اطلاعاتی آمریکا اخیرا در بیانیه‌ای جدید بار دیگر ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر(آبان 99) برگزار خواهد شد. اخیراً چند نماینده مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه کرده‌اند که خواستار جلوگیری از دخالت ادعایی کشورهای چین، روسیه و ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.