«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان با اعلام استعفای دولت، تأکید کرد: کسانی که فساد آنها فاجعه انفجار بیروت را آفرید، باید از خود خجالت بکشند که با دولت من که موفقیتش وجود آنها را تهدید می کند، همکاری نکردند.

دیاب: خداوند حامی لبنان باشد

قدس آنلاین: دیاب گفت: واقعیت‌ها را جعل و حقایق را تحریف کردند و گناهان بزرگی مرتکب شدند؛ چراکه می‌دانند موفقیت دولت به معنای تغییر این طبقات است.
وی افزود: میان ما و تغییر، یک دیوار بسیار بزرگ است که توسط یک طبقه‌ای که بدنه دولت را کنترل می‌کند، محافظت می‌شود.  
نخست‌وزیر مستعفی لبنان اضافه کرد: تمام دغدغه ما نجات کشور است و ما به خاطر آن‌ها بسیار تحمل کردیم اما صداهای ناهنجار قطع نشد.  
وی گفت: فاجعه ای که لبنانی‌ها را هدف قرار داد، در نتیجه فساد مزمن در کشور و دولت بود.  
دیاب تأکید کرد که منظومه فساد، بزرگتر از کشور است و خطرات دیگری کشور را با وجود طبقه حاکم بر کشور تهدید می‌کند.  
نخست‌وزیر لبنان افزود: ما در برابر فاجعه بزرگی قرار داریم و انتظار می‌رفت آنانی که حامی کشور هستند به احترام اندوه مردم همکاری کنند. آنان باید از خود خجالت می‌کشیدند؛ زیرا فساد آن‌ها فاجعه را رقم زد. آن‌ها مشکل اصلی ملت لبنان هستند. برخی تنها به پیروزی‌های سیاسی و سخنرانی‌های عوام فریبانه می‌اندیشند و تلاش کردند تا دولت را مسؤول فروپاشی مالی و اقتصادی کشور معرفی کنند.
وی ادامه داد: اما مشخص شد که فساد از کشور هم بزرگتر است و نمی‌توان از آن خلاصی یافت و یکی از نمونه‌های فساد در موضوع انفجار بندر بیروت نمایان شد و مشخص شد که حجم فاجعه بزرگتر از آن است که قابل توصیف باشد.  
دیاب در پایان گفت: امروز استعفای کابینه را اعلام می‌کنم و خداوند حامی لبنان باشد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان با پذیرش استعفای حسان دیاب، وی را تا تشکیل دولت جدید، در سمت نخست‌وزیر پیش‌برد امور منصوب کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.