مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی از عزم جدی و قاطع این دستگاه برای ردگیری پرونده‌های ابهام‌آلود برگشت ارزهای دولتی و... خبر داد.

برخورد قاطع و قانونی در انتظار متخلفان بازار ارز

عقیل رحمانی/

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی از عزم جدی و قاطع این دستگاه برای ردگیری پرونده‌های ابهام‌آلود برگشت ارزهای دولتی و... خبر داد.

**خیز تعزیرات حکومتی برای برخورد با متخلفان

سیدمرتضی مدنی‌فدکی در مصاحبه با خبرنگار قدس و با اشاره با عزم جدی تعزیرات حکومتی استان برای پیگیری پرونده‌های اقتصادی که مستقیم بر بازار و معیشت مردم تأثیر می‌گذارد، عنوان کرد: در شرایط حال اقتصادی وجود برخی جریان‌های حاشیه‌دار در کف بازار موجب شده تا نرخ برخی کالاها بدون حساب و کتاب و منطقی با افزایش و یا کاهش روبه‌رو شود، حال آنکه این اقدام قابل پذیرش نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی تصریح کرد: از همین رو و طی چند روز گذشته، پس از برگزاری جلسات کارشناسی و آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف، تصمیم گرفته شد به صورت ویژه و قاطعانه‌ای در چندین زمینه ورود پیدا کرده و ماجرا مورد رصد قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در این طرح ویژه قرار بر این است که به جای برخورد با متخلفان خُرد که با آن‌ها هم باید برخورد شود، به سراغ عاملان اصلی بروز تخلفات اقتصادی و... برویم.

**سودجویان ارزی آرام نخوابند

سیدمرتضی مدنی‌فدکی ادامه داد: در اولین  مرحله قرار شده است به سراغ افرادی برویم که تعهدات ارزی داشته، ولی به آن عمل نکرده‌ و ارزی هم به کشور وارد نکرده‌اند. همچنین افرادی هم که ارز دولتی دریافت کرده و قرار بوده کالایی را وارد کشور کنند هم از دایره دید تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی دور نخواهند ماند.

از همین رو برای شناسایی این افراد مکاتبه‌ای با بانک‌های عامل صورت گرفته و فهرست افراد مورد اشاره درخواست شد که در ادامه مشخصات درخواستی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است. فرایند بررسی ماجرا آغاز و به دقت در حال رصد است و در فرصت مناسب جزئیات ماجرا به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

**برخورد با متخلفان بازار خوراک دام و طیور

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی اشاره‌ای هم به دیگر موارد مورد رصد قرار گرفته کرد و بیان داشت: یکی دیگر از موضوعاتی که شفافیت در آن حوزه هم برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، مقوله خوراک دام و طیور است و در این زمینه هم در حال جمع‌آوری مستندات مورد نیاز هستیم تا مشخص شود خوراک دام و طیور که با ارز دولتی به برخی تولیدکنندگان و... تحویل داده شده آیا در محل خود مصرف شده یا سر از بازار آزاد درآورده است؟ همچنین در این مسیر واحدهای فعال و واجد شریط را شناسایی خواهیم کرد و با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی که نظارت اصلی کار با آن‌ها است، پایش مستمری در این رابطه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد تا هر طور شده مسیر احتمالی خارج کردن خوراک دام از چرخه تعریف شده توزیع هم مسدود شود.

مدنی‌فدکی بیان کرد: در این راستا از مدتی پیش ماجرای نوسان قیمتی در بازار مرغ هم از سوی تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی کلید خورده است. هدف اصلی ما شناسایی عاملان اصلی افزایش قیمت بی‌ضابطه مرغ در بازار هست و برای این کار هم تحرکات واحدهای کشتارکنی، مرغداری‌ها و... به دقت رصد می‌شود و به محض شناسایی تخلف با آن‌ها برخورد قاطعی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته تا شکایت‌های مردمی که به تعزیرات حکومتی منعکس می‌شود به‌روز مورد پیگیری قرار بگیرد و نتیجه آن هم به شاکی منعکس شود. مردم عزیر حتماً در آینده نتیجه این اقدام را هم لمس خواهند کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی در پایان به متخلفان ارزی هم هشدار داد پیش از آنکه دستگاه نظارتی به سراغ آن‌ها بیاید و برخورد قانونی با آن‌ها صورت بگیرد تا دیر نشده نسبت به اجرای تعهدات روی زمین مانده اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.