هم‌زمان با بیستم ذی‌الحجه سالروز میلاد امام هفتم شیعیان امام موسی کاظم (ع) پدر بزرگوار امام رضا (ع) مراسمی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم سالروز میلاد امام موسی بن جعفر(ع) برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که در استودیو رواق امام خمینی (ره) برگزار شد و تصاویر آن از طریق نمایشگرهای پهن‌پیکر در صحن‌های حرم مطهر پخش شد؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم بابانیا کارشناس مذهبی، به تبیین موضوع اخلاق از نگاه امام موسی کاظم (ع) پرداخت و ضمن تبریک ولادت باسعادت عبد صالح؛ باب‌الحوائج امام موسی بن جعفر (ع) به ساحت مقدس فرزند گرامی ایشان امام رضا (ع) و امام زمان (عج) اظهار کرد: همه اولیای الهی از جانب خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها برگزیده‌شده‌اند، اما با توجه به ظرفیت جامعه در موقعیت‌ها و زمان‌های مختلف، ویژگی‌های اخلاقی و عملکرد آنان به شکلی متفاوت بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه امام کاظم همچون سایر ائمه معصومین (ع) در برخورد با دیگران رفتاری انسانی و اسلامی داشتند، افزود: امام موسی کاظم (ع) نیز در عبارت کوتاهی از انسان‌ها می‌خواهد که در زندگی خود همواره خیرخواه مردم بوده و با مسئولیت‌پذیری در قبال مردم با آنان برخورد خوشی داشته باشند تا بهترین زندگی تحقق یابد.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه شیوه زیستی که اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در کلام و عمل به ما آموختند بهترین و برترین شیوه‌هاست، ابراز کرد: سخنان حکمت‌آمیز و گهربار اهل‌بیت (ع) کارگشا است و انسان می‌تواند با به‌کارگیری آن مسیر زندگی‌اش را با نور آن بزرگواران روشن کند.

وی ائمه معصومین (ع) را تجلی ربوبیت، تربیت، رحمت، حکمت و شفقت پروردگار برشمرد و گفت: بهره‌مندی انسان‌ها از برکت و فیوضات امام ظرفیت روحی و معنوی آدمی را تقویت می‌کند.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان حدیثی از امام کاظم (ع) که می‌فرمایند، دو سال سفر کنید و بروید تا اینکه پدر و مادر را زیارت کنید، یک سال سفر کنید تا صله‌رحم انجام دهید و...، افزود: نیکی به پدر و مادر، صله‌رحم، عیادت از بیماران، شرکت در تشییع‌جنازه مؤمن، کمک به محرومان و استغفار زیاد ازجمله فضایل اخلاقی است که امام کاظم (ع) سفارش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان مهم‌ترین درس سیره امام موسی کاظم (ع) است، گفت: در شرایط کنونی بایستی با الگو گیری از سیره اهل‌بیت (ع) به دنبال رفع مشکلات محرومان و مواسات و همدردی باشیم.

وی در ادامه گفت: از امام رضا (ع) نقل‌شده است که فرموده‌اند «ان الله عزوجل امر بثلاثة مقرون بها ثلاثة اخری: امر بالصلاة و الزکاة، فمن صلی و لم یزک لم تقبل منه صلاته و امر بالشکر له و للوالدین، فمن لم یشکر والدیه لم یشکر الله و امر باتقاء الله و صلة الرحم، فمن لم یصل رحمه لم یتق الله عز و جل» خداوند متعال فرمان داده سه چیز همراه سه چیز دیگر انجام گیرد؛ به نماز همراه زکات فرمان داده است، پس کسی که نماز بخواند و زکات نپردازد نمازش نیز پذیرفته نمی‌شود، به سپاسگزاری از خودش و پدر و مادر فرمان داده است، پس کسی که از پدر و مادرش سپاسگزاری نکند، خدا را شکر نکرده است و به تقوای الهی فرمان داده و به صله‌رحم، پس کسی که صله‌رحم انجام ندهد تقوای الهی را هم بجا نیاورده است.

در ابتدای این مراسم مهدی نیکبخت و مهدی گلاب‌گیر به مولودی خوانی و سید هاشم وفائی به شعرخوانی در رثای امام موسی بن جعفر (ع) پرداختند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.