مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بردسکن گفت: سال گذشته برای ۱۷۵ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان با اعتبار ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شغل ایجاد شده است.

ایجاد ۱۷۵ شغل با اعتبار ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بردسکن اظهار کرد:  یکی از کارهای اساسی در ایجاد شغل بحث مهارت آموزی در حوزه اشتغال است که ۲۵۰ نفر را سال گذشته در رشته‌های برق خودرو، فنی  و نوغان‌داری با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی آموزش داده‌ایم.

سید کاظم حسینی  با بیان اینکه در سال ۹۹ هم مبلغ ۸ میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال پیشی‌بینی شده است، افزود: این اعتبار بصورت تسهیلات به  مددجویان تحت پوشش، فرزندان و دامادهای مددجو با اولویت لازم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه طرح‌ها و عدم انحراف تسهیلات داده شده نظارت‌ها جدی است، اضافه کرد: درحوزه نظارتی علاوه بر اینکه از خراسان رضوی و حتی کارگروه اشتغال بردسکن نظارت دارند، در اداره هم دو ناظر مرتب پرونده‌های افرادی که تسهیلات دریافت کرده‌اند مورد رصد قرار می‌گیرد که بازدید از طرح‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بردسکن پرداخت تسهیلات به طرح‌های خدماتی، کشاورزی و گلخانه‌ای را از برنامه‌های دارای اولویت دراین نهاد برشمرد و گفت: با معین‌های اقتصادی این شهرستان هم تفاهم‌نامه‌هایی به امضاء رسیده تا بتوانیم از ظرفیت معین‌های اقتصادی هم  برای افراد مددجواستفاده کنیم.

حسینی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۷۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام در بردسکن از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند، ادامه داد: کار آفرینانی که از نیروهای تحت پوشش کمیته امداد استفاده کنند، این نهاد ضمن اعلام تخفیف مالیاتی برای مدت دو سال توسط  امور مالیاتی در بردسکن، در صورت تقاضای وام به آنان تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌کند، فرد کارآفرین ملزم است تا مدت ۵ سال مددجوی کمیته امداد را براساس قانون کار به وی حقوق پرداخت کند.

وی مشاوره شغلی  را دیگر برنامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به فرد متقاضی دانست و متذکر شد: با توجه به موقعیت بردسکن و فعالیت معادن غنی در بخش انابد، با همکاری مدیران معادن در حال حاضر ۴۰ نفر از جوانان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به معادن معرفی شده و مشغول به کار هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.