مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: با توجه به کم شدن میزان ساعت کاری ادارات ما امسال و در این فصل چیزی حدود ۲۲مگابایت صرفه جویی و کاهش مصرف برق را در این چند ماهه در ادارات و بانکها و...شاهد بودیم که این میزان برای ما رقم چشمگیری است

امسال ۲۲مگابایت در مصرف برق صرفه جویی کرده ایم/ هیچ خاموشی در مشهد نخواهیم داشت

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: علیرضا کاشی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در شهر مشهد حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق وجود دارد که از این تعداد ۸۰ درصد از مشترکان بخش خانگی هستند. که به همین طبع هم بیش از ۷۵ درصد مصرف انرژی برق هم در بخش خانگی اتفاق می افتد.

کاشی ادامه داد: مشهد سال گذشته در تاریخ ۱۵ مرداد به میزان هزار و ششصد و چهل و نه مگابایت مصرف برق داشته است که برای یک سال روز پر مصرفی را تجربه کرد. در حالی که امسال بیشترین بار مصرفی برق را در تاریخ ۸ مرداد داشتیم که چیزی حدود هزار و پانصد و بیست مگابایت بود.

وی دلیل کاهش مصرف برق را در سال جدید بی رابط با شیوع ویروس کرونا ندانست و گفت: شیوع بیماری کرونا باعث شد که خیلی از مراکز تفریحی، اقامتی در سطح شهر مشهد نیمه تعطیل یا تعطیل بشود و همین تعطیلی ها باعث شد که میزان مصرف برق در سطح شهر مشهد کاهش پیدا کند.

روابط عمومی اداره برق افزود: هر چند متاسفانه با توجه به آمار در بخش خانگی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش مصرف داشته ایم. نکته قابل توجه این که در سال گذشته گرمای هوا درتاریخ ۱۵ مرداد ماه ۴۰ درجه بوده است در حالی که در ۸ مرداد امسال ما یک دمای ۳۸ درجه ای را در سطح مشهد داشته ایم.

وی در خصوص میزان مصرف برق ادارات در این مدتی که از سال ۹۹ می گذرد گفت: با توجه به اینکه برای ادارات، بانک ها و مراکز پر مصرف از کنتور هوشمند استفاده شده است ما قادریم به صورت انلاین میزان مصرف این مراکز را رصد کنیم که پیش از این درصورتی که این مراکز از میزان استانداردی که برایشان تعیین شده مصرف بیشتری می داشتند قطعا اخطار می گرفتند و نسبت به قطع برقشان اقدام می شدولی امسال  با توجه به هماهنگی هایی که با استانداری انجام شد با توجه به کم شدن میزان ساعت کاری ادارات ما امسال و در این فصل چیزی حدود ۲۲ مگابایت صرفه جویی و کاهش مصرف برق را در این چند ماهه در ادارات و بانکها و...شاهد بودیم که این میزان برای ما رقم چشمگیری است.

کاشی ادامه داد: امسال هم به مانند سال های قبل جداولی را برای خاموشی های سطح مشهد از پیش آماده کرده بودیم ولی با توجه به همراهی مردم و ادارات با شرکت توزیع برق امسال هیچ خاموشی در مشهد نخواهیم داشت.

وی در خصوص افزایش نرخ مصرف برق در سال جاری گفت: میانگین میزان مصرف برقی که برای بخش خانگی و هر انشعابی تعیین شده است ماهانه ۳۰۰ کیلو وات است که از این میزان کمتر مصرف شود قطعا جزو مشترکان کم مصرف محسوب می شوند و از تخفیفات و پاداش های مدیریت مصرف بهره مند می شوند و کسانی که بیش از این میزان مصرف کنند شامل جداول افزایش نرخ خواهند شد که هزینه مصرفی آنها به صورت پلکانی محاسبه خواهد شد. که البته خوشبختانه ۹۰ درصد از مشترکان برق به موقع مبادرت به پرداخت قبضشان می کنند و ما تعامل خوبی را با مشترکانمان در این خصوص داریم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.