رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به اینکه رسانه‌های ما از اخلاق‌مداری دور شدند و این خواسته ای است که دشمن به دنبال آن است، گفت: اصل نظام باید محور حرکت جریان رسانه تراز انقلاب باشد.

خواسته دشمن دور شدن رسانه‌ها از اخلاق مداری است

به گزارش قدس آنلاین، عباس محمدیان در مراسم روز خبرنگار یادبود خبرنگار شهید کاشمری سید عبدالحمید عسکری، اولین شهید رسانه استان، که به همت کانون بسیج رسانه این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: اگر چه خبرنگاران با قلمی که دارند همیشه از مسئولان طلبکار هستند اما انتقاداتی هم به خود این قشر وارد است. به عنوان نمونه غنای فرهنگ دیار ترشیز بر هیچکس پوشیده نیست اما خبرنگاران آن‌گونه که باید در معرفی این ظرفیت موفق نبوده‌اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: رسانه‌ها آن‌گونه که باید تاکنون در به تصویر کشیدن تاریخ شفاهی فرهنگی شهر کاشمر به‌ خوبی موفق نبوده‌اند چون رسانه‌ها محتوا تولید نمی‌کنند، مردم رسانه‌زده و جستجوگران گوگل شده‌اند، تاکنون در حوزه فرهنگ دیار ترشیز کمتر جلسه مشترکی توسط رسانه‌ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: باید دید آیا انتقادات‌مان سازنده بوده یا فقط خواندن ادبیات علوم غربی را برای خود حجت قرار داده‌ایم، اکنون در یک جنگ تمام‌عیار قرار داریم که تمام دنیا با چاشنی غلیظ تهاجم رسانه‌ای در حال کار هستند.

محمدیان گفت: هر چند از تهاجم فرهنگی عبور کرده‌ایم و در تهاجم رسانه‌ای به سر می‌بریم اما آیا در تشکیل جبهه رسانه تراز انقلاب موفق بوده‌ایم؟ تجلیل از مقام شامخ خبرنگار به معنای سنگین‌تر شدن وظایف این قشر از جامعه است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی عنوان کرد: در یک جنگ تمام‌عیار قرار داریم اما هم‌گرایی و هم‌افزایی توسط رسانه‌ها شکل نگرفته است، تاریخ‌ مصرف جنگ داخلی سیاسی‌ها به اتمام رسیده و امروز اصل انقلاب هدف قرار گرفته است، برای حفظ اصل انقلاب باید همه هم‌گرایی داشته و نباید اجازه داد دشمنان با تبلیغات شوم افکار عمومی را منحرف کنند، امروز در دفاع از آرمان‌های انقلاب، بزرگترین رسالت جبهه رسانه تعریف شده است.

وی بیان کرد: خبرنگاران به‌ عنوان افسران این جنگ رسالت خطیری در پاسداشت استراتژی، دارایی‌ها و آرمان‌های شهدا دارند، افکار عمومی امروز منتظر ظرفیت‌های خلق شده است مساله صیانت از افکار عمومی بر عهده خبرنگاران است.

محمدیان مطرح کرد: اگر چه رهبر معظم انقلاب ۶ سال متوالی، هر سال را به عنوانی از عناوین مربوط به مسائل اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند اما سوال این است که رسانه‌ها برای این شعار سال چه کرده‌اند و کدام مشکل بخش صنعت را پیگیری و مشکل اقتصادی را حل نموده‌اند؟

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: با مشغله‌هایی که خبرنگاران برای بیمه، مسکن و حقوق مناسب دارند، نباید اجازه داد مسئولان برای رسیدن به اهداف سیاسی‌شان از خبرنگاران سکو بسازند، اصل نظام باید محور حرکت جریان رسانه تراز انقلاب باشد.

وی اظهار کرد: خبرنگاران جبهه رسانه‌ای این روزها فراتر از مرزبانی حقیقت در حال فعالیت هستند اگر چه همه شاهد زحمات مدافعان سلامت در جریان مبارزه با کرونا بودند اما قهرمان واقعی در این عرصه خبرنگاران بودند که تلاش‌های جامعه سلامت و مدافعان جبهه سلامت را به تصویر کشیدند، رسانه‌ها در خلق اقتدار، ارتباط و همگرایی باید پیشرو باشند و اجازه ندهند بی‌سوادی در فضای مجازی گریبانگیر خانواده‌ها شود.

محمدیان با بیان اینکه آن روز که در جبهه رسانه‌ای گفته شود نیازی به آموزش نیست، روز مرگ خبرنگار و فعال رسانه‌ای است، تاکید کرد: خبرنگاران باید پیش‌قراول آموزش باشند و نسل امروز را با آرمان‌های انقلاب آشنا کنند، رسانه باید با برگزاری میزگردهای تخصصی برای معضلات اجتماعی، مشکلات صنعت و اشتغال منطقه تلاش کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داده عده‌ای خبرنگارنما جای خبرنگاران واقعی را بگیرند تصریح کرد: اگرچه منطقه ترشیز بزرگ‌ترین مردان جبهه رسانه را در اختیار دارد اما هیچ قدرت همگرایی و تاثیرگذاری بین این مجموعه دیده نمی‌شود، نباید از اختلاف‌سلیقه‌های سیاسی، اختلاف عقیده پدید آورد، لازم است خبرنگاران از یکدیگر حمایت کنند نه اینکه منتظر بمانند مشکلی برای کسی به وجود بیاید و سپس آن را سوژه خبری کنند.

وی عنوان کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها باید به بحران آب، کاهش و پیری جمعیت و مشکلات بخش کشاورزی وارد شوند، باید بتوانیم از ظرفیت جبهه رسانه به صورت متمرکز و قدرتمندانه استفاده کنیم.

محمدیان ادامه داد: به‌ عنوان اولین استان کشور قرارگاه رسانه‌ای را با همه سلایق تشکیل داده‌ایم و هر جریانی که در راستای مبارزه با فساد وارد شود، قاطعانه از آن حمایت خواهیم کرد، خبرنگاران نباید فقط به دنبال پوشش نشست‌های خبری باشند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نباید فکر کنید چون رسانه‌ای دارید، حاکم شهر هستید، همه ما باید جوابگوی مطالبی که می‌نویسیم، باشیم. خبرنگاری که انصاف را نداند و دم از عدالت و مطالبه‌گری می‌زند اما راه بی‌عدالتی می‌رود، باید پاسخگو باشد. من به هر خبرنگاری که مسئولان را در هر لباسی نقد منصفانه و سازنده کند، هدیه می‌دهم. بر اساس اعلام استاندار خراسان رضوی هیچ مسئولی حق شکایت از خبرنگاران را ندارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی عنوان کرد: البته باید اخلاق رسانه‌ای را رعایت و در اصول رسانه‌ای نیز بازنگری کرد، منشور اخلاق رسانه‌ای را باید بازخوانی کرد چراکه رسانه‌های ما از اخلاق‌مداری به دور شده‌اند و این چیزی است که دشمن می‌خواهد و این تهدید است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.