معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه خراسان رضوی گفت: به منظور مقابله با کرونا با موضوع ماسک هوشمند بر اساس محصولات دانش‌بنیان در حال مطالعه و تولید هستیم.

تولید ماسک هوشمند کرونا در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا کفاش معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه خراسان رضوی  با اشاره به حمایت و هدایت ۳ شرکت دانش بنیان با کمک بسیج علمی پژوهشی خراسان رضوی گفت: محصولات دانش بنیان در مرز دانش روی ماسک هوشمند در حال مطالعه هستیم که با فیلترهایی با رعایت تمام ملاحظات پزشکی و اشعه خاص اجازه ورود هوای آلوده و تنفس را نمی‌دهد و به صورت هوشمند اکسیژن را تصفیه می‌کند.
او  با بیان اینکه ۱۰ شرکت دانش بنیان، ۸ مرکز رشد و ۴۰ پایگاه علمی در سطح مشهد راه اندازی شده افزود: ۱۵ پروژه علمی و پژوهشی به صورت تسهیلاتی و اعتباری به منظور تولید ملی مورد حمایت معاونت علمی و پژوهشی سپاه خراسان رضوی قرار گرفته است.
معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه خراسان رضوی ادامه داد: سازمان بسیج علمی هدف اصلی تولید علم نافع و مفید بر اساس نیازهای سپاه و بسیج برای رفع مشکلات مردم و جامعه است و تولید علم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که منتج به اقتدار کشور و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص شود در دستور کار است.
کفاش  با اشاره به حمایت از طرح‌هایی که منجر به اشتغال زایی افراد و محرومیت زدایی از جامعه شودبیان کرد: پیگیر این موضوع هستیم که علمی تولید شود که خالق ثروت شود چراکه بسیج دارای نقش تسهیلگری است و این تسهیل گر نیز مورد اعتماد مردم است.
او تصریح کرد: امروزدر جنگ اقتصادی هستیم و دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی به نبرد با ملت ایران آمده اند لذا آرایش جنگی ما باید در رفع نیازهای اقتصادی با تکیه بر تولید ملی و توان داخل متمرکز شود و البته نگاه ما در اقتصاد باید مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.
کفاش با بیان اینکه یکی از پایه‌های اقتصادمقاومتی در حوزه‌های دانش بنیان است تصریح کرد: وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور را داریم و قریب به ۴۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، اما تأکید بر افزایش شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.
معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه خراسان رضوی تاکید کرد : از ابتدای امسال ۳ شرکت دانش بنیان با کمک معاونت علمی پژوهشی سپاه امام رضا (ع) مورد حمایت و هدایت واقع شده است و از مرحله فناوری به مرحل دانش بنیانی رسیده است.

کفاش اظهار کرد: هدف ما در مراکز رشد تولید محصولات نوآور و فناور و همچنین اشتغالزایی و خلق ثروت است لذا باید بازار آن پیش بینی شود و بر همینی اساس تجاری سازی محصول دارای اهمیت است و نباید محصولی تولید شود که بازار فروش نداشته باشد.
او با اشاره به توان ایجاد ۲۰مرکز رشد برای کمک به اشتغال و خودباوری  افزود: در مقابله با کرونا از اسفندماه پارسال بحث تولید محلول ضدعفونی و ماسک و کارکردن روی داروهایی برای مقابله با این ویروس آغاز شده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ع ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    راه دسترسی به گفتگو با معاون علمی هست ؟