رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در همایش آنلاین دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: طی دو دهه گذشته، بیش از ۷۰۰ هزار خانوار با طرح‌های اشتغالزایی و توانمندسازی خودکفا شده و از پوشش این نهاد خارج شده اند.

خودکفایی ۷۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در ۲۰ سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی بختیاری امروز در همایش آنلاین خدمت کریمانه که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: طی دو دهه گذشته، بیش از ۷۰۰ هزار خانوار با طرح‌های اشتغالزایی و توانمندسازی خودکفا شده و از پوشش این نهاد خارج شده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه توانمندی این تعداد خانوار با طرح‌های اشتغالزایی در سالهای ۷۴ تا ۹۷ بوده است، افزود: اگر این افراد همچنان تحت پوشش ما قرار داشتند، باید سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال مستمری به آنها پرداخت می‌کردیم.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد برای رفع محرومیت زدایی در کشور، بیان کرد: رفع مشکل اشتغال خانگی یکی از برنامه‌های ماست.

بختیاری با بیان اینکه ۵۵ درصد از مددجویان ما را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: مادران نقش مهمی در اشتغالزایی خانواده‌های خود دارند.

وی با اشاره به اشتغالزایی ۲۰۰ هزار نفر در سال جاری توسط کمیته امداد در سراسر کشور، افزود: این تعداد ظرفیت خوبی برای توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌ها محسوب می شودذ.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: البته کمیته امداد برای سالمندان و افراد دارای بیماری صعب‌العلاج، تا آخر عمر خدمات ارائه می‌دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.