نخستین قرارداد مشارکت مدیریت، راهبری و نگهداری بلندمدت تصفیه خانه فاضلاب کشور به بخش خصوصی در شهر مشهد منعقد شد.

انعقاد نخستین قرارداد واگذاری نگهداری تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روز سه شنبه در نشست انعقاد پیمان مشارکت در مدیریت، راهبری و نگهداری بلند مدت تصفیه خانه فاضلاب التیمور بین شرکت آبفای مشهد و یک شرکت بخش خصوصی که در شرکت آب و فاضلاب مشهد برگزار شد ،گفت: این شرکت آمادگی واگذاری ۲۱۶ تصفیه خانه فاضلاب کشور به بخش خصوصی را دارد.

حمید رضا کشفی که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی در این نشست سخن می گفت افزود: دغدغه شرکت مهندسی آبفای کشور حفظ و نگهداری تاسیسات به ویژه در بخش فاضلاب است و به رغم همه محدودیتها، مدیریت دارایی‌ها بسیار مهم است و شرکت آبفای مشهد با پیگیری و اجرای این طرح بزرگ، اقدام ارزنده‌ای انجام داده ‌است.

وی ادامه داد: نگهداری تصفیه خانه فاضلاب التیمور مشهد امروز به بخش خصوصی واگذار شد و با واگذاری این تصفیه‌خانه، راه برای اجرای فعالیت‌های مشابه در دیگر استان‌ها گشوده شده‌ است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: این طرح بزرگ برای اجرا به تمامی شرکت های آبفا در سراسر کشور ارسال خواهد شد و امیدواریم سایر شرکت‌ها نیز در این مسیر گام بردارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این جلسه در خصوص اجرای پیمان مشارکت در مدیریت، راهبری و نگهداری بلند مدت تصفیه خانه فاضلاب التیمور مشهد گفت: این قرارداد با هدف افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت، استفاده بهینه از تجهیزات، مدیریت هزینه‌ها و پایداری بهره‌وری منعقد شده‌ است.
حسین اسماعیلیان افزود: در تلاش هستیم بهره برداری بلندمدت از سایر تصفیه خانه‌های مشهد و حتی بخشی از شبکه فاضلاب را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی ادامه داد: قراردادهای پرحجم نیروی انسانی یکی از مهم ترین چالش‌های این شرکت است و با انعقاد قرارداد مشارکت می‌توانیم به سایر وظایف نظارتی بپردازیم.
مدیرعامل شرکت آبفای مشهد گفت: امیدواریم با انعقاد این قرارداد در سال‌های آینده شاهد توسعه کمی و کیفی تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهر مشهد و ارتقای بهره‌وری باشیم.
اسماعیلیان افزود: تصفیه خانه فاضلاب التیمور از محل تسهیلات وام بانک توسعه اسلامی به روش پیشرفته لجن فعال احداث شده است و از سال ۱۳۹۵ در مدار بهره برداری قرار دارد.
در پایان این جلسه سند قرارداد ۲۰ ساله مشارکت راهبری و بهره‌برداری بلند مدت تصفیه خانه فاضلاب التیمور به امضای مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد و شرکت نیلاب صنعت البرز رسید.   
تصفیه خانه فاضلاب 'التیمور' با ظرفیت ۸۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و هزینه بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال در شهریور سال ۱۳۹۵ بهره‌برداری شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.