نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عملکرد بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس به گونه‌ای بوده که موضوع شهید و شهادت در مسائل اجرایی و عملیاتی کشور جاری و ساری شده و این کار ارزشمندی است.

موضوع شهادت در مسائل کشور جاری و ساری شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این دیدار با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای حفظ دستاوردهای حماسه‌ای است که در گذشته خلق شده و اثربخشی آن برای امروز فوق‌العاده مفید است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی تأکید کرد: تأسیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سوی رهبر معظم انقلاب به این دلیل بود که زنده بودن شهدا در جامعه حفظ شود.

وی تأکید کرد: رسالت اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که شهید را به عنوان یک عنصر زنده مدافع دین در جامعه جایگزین کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: عملکرد بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس به گونه‌ای بوده که موضوع شهید و شهادت در مسائل اجرایی و عملیاتی کشور جاری و ساری شده و این کار ارزشمندی است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: با اقداماتی که در دوران مدیریت جدید اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته، شاهد پویایی و بالندگی فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان هستیم.

وی برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت حماسه دفاع مقدس را منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا دانست.

رونمایی از جلد اول دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی در سال جاری

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند ارجرای مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: مهم‌ترین مأموریت این اداره‌کل احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان است، ساختمان شماره یک این مرکز با عنوان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی با سه هزار متر زیربنا تکمیل شده و در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود، عملیات عمرانی احداث ساختمان «مقاومت اسلامی» نیز با سه هزار متر زیر بنا در حال اجراست و در بهمن سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده ادامه داد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان جزو اولویت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس به‌شمار می‌رود، تا کنون ۶۰۰ مقاله در مرحله نهایی شدن قرار دارد که نزدیک به ۲۰۰ مقاله آماده چاپ است، تلاش ما بر این است که جلد اول دانشنامه در هفته دفاع مقدس رونمایی شود.

وی در ادامه گزارشی از یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۱۰۵ نقطه از استان میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است که در ۵۳ نقطه، یادمان ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده، در ۲۱ نقطه نیز یادمان در حال احداث است و ۱۵ نقطه نیز در سال جاری احداث یادمان در دستور کار شهرستان‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از فعالیت دفاتر نمایندگی حفظ آثار در سطح شهرستان‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص نهضت تولید آثار ادبی، ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت در فضای مجازی و توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای ارائه کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس که منعکس‌کننده نقش دستگاه‌های استان در حماسه جاوید دفاع مقدس است و همچنین برگزاری آیین نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس به‌عنوان مهمترین برنامه‌های این مناسبت ملی در نظر گرفته شده که با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.