یکی از اولویت‌های مهم در کلانشهرها با هدف کاهش آٖلودگی هوا و آلودگی صوتی، شناسایی و ساماندهی مشاغل آلاینده است.

شناسایی ۱۸۰۰۰ شغل آلاینده در مشهد/ ساماندهی مشاغل مزاحم در دستور کار است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی اظهار داشت: براساس آیین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری‌ها موظفند به منظور رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به ‌حکم انتقال، جابه‌جایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرایند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه‌داد: در همین راستا مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس واقع در آزادی ۳۷ با رعایت تمامی استانداردهای شهرسازی با ۳۲۰ واحد طبقاتی در ۲ طبقه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

یعقوبی عنوان کرد: این مجتمع یکی از بروزترین مجتمع‌های خدمات خودرویی در سطح کشور است و با راه‌اندازی آن بسیاری از مشکلات ناشی از حضور مشاغل مزاحم در سطح شهر مرتفع و دسترسی مناسب یکی از مهمترین ویژگی‌های این مجموعه است.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۲۰۰۰ واحد مشاغل آلاینده و مزاحم طی سال‌های گذشته ساماندهی شده‌اند و چیزی حدود ۱۸ هزار شغل مزاحم دیگر هنوز در سطح شهر مشهد وجود دارد. برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و با راه‌اندازی واحدهای خدماتی مشاغل، این تعداد نیز به تدریج ساماندهی خواهد شد.

منبع:تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.