هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال کشورمان دوشنبه شب با پیگیری چند دیدار به پایان رسید و نتایج حاصل شده در این بازی‌ها، دو هفته پایانی لیگ را برای تیم‌های انتهای جدول و البته بالانشینانی که برای کسب سهمیه می‌جنگند حساس‌تر از همیشه کرد.

معادلات پیچیده برای بقا و کسب سهمیه لیگ قهرمانان

قدس آنلاین: هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال کشورمان دوشنبه شب با پیگیری چند دیدار به پایان رسید و نتایج حاصل شده در این بازی‌ها، دو هفته پایانی لیگ را برای تیم‌های انتهای جدول و البته بالانشینانی که برای کسب سهمیه می‌جنگند حساس‌تر از همیشه کرد. شاید بدشانس ترین تیم‌های بالانشین در بازی‌های پایانی هفته بیست‌وهشتم فولاد و تراکتور بودند که نتوانستند از غفلت استقلال، سپاهان و شهرخودرو استفاده کنند و با تساوی‌هایی که مقابل حریفانشان بدست آوردند کماکان شانس سهمیه را برای دیگر رقیبانشان زنده نگه داشتند. بدون شک تقابل سپاهان – شهرخودرو در هفته بیست‌و نهم و بازی فولاد – تراکتور در هفته پایانی فینال‌های کسب سهمیه آسیاست که بازنده این دو فینال بزرگ به احتمال زیاد دستش از کسب سهمیه کوتاه خواهد ماند.

*جنگ بقا در انتهای جدول

در میان تیم‌های پایین جدولی این هفته گل گهر و پیکان توانستند با نتایجی که بدست آوردند، به نوعی شانس بقایشان را بیشتر کنند، به‌خصوص گل گهر که با پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان به نوعی فرار بزرگ را انجام داد و با کسب۲۹ امتیاز  خود را به رده یازدهم رساند و تا حدود زیادی خیالش از بقا راحت شد. اما ماشین سازی و پارس جنوبی در این هفته به نفع سایر رقیبانشان بازی کردند و با تساوی یک بر یک مقابل هم شاهین بوشهر، پیکان و سایپا را خوشحال کردند. هر چند شاگردان پاشازاده که با ۲۲ امتیاز در انتهای جدول قرار دارند در این هفته دست به کار بزرگی زدند و تراکتور مدعی را متوقف کردند، اما با توجه به دو بازی سخت این تیم در دو هفته پایانی مقابل صنعت نفت و استقلال به نظر می‌رسد نخستین تیم سقوط کننده به لیگ یک گل گهر سیرجان باشد. با نگاهی به بازی‌های دیگر تیم‌های انتهای جدولی به این نتیجه می‌رسیم که شاگردان ویسی در پیکان هم کار راحتی در دو هفته پایانی ندارند و آن‌ها باید به ترتیب مقابل استقلال در آزادی و سپاهان در اصفهان بازی کنند که اگر بخواهند در لیگ برتر بمانند باید در هر دو بازی مقابل این دو تیم که برای کسب سهمیه آسیا بازی می‌کنند، به پیروزی برسند. هر چند تقابل پارس جنوبی نزدیک‌ترین رقیب پیکان در دو هفته پایانی مقابل فولاد و نفت مسجد سلیمان اندکی خیال ویسی و شاگردانش را راحت می‌کند. ماشین سازی دیگر کاندیدای سقوط به لیگ یک در دو بازی آخرش باید با تراکتور و صنعت نفت بازی کند که کار بسیار مشکلی برای پیروزی در این دو دیدار دارد. در واقع با بررسی بازی‌ تیم‌های انتهای جدول که برای بقا می‌جنگند متوجه می‌شویم که شاهین بوشهر ۲۲ امتیازی، پارس جنوبی ۲۶ امتیازی، پیکان ۲۷ امتیازی، ماشین سازی و سایپا ۲۸ امتیازی معادلات پیچیده بقا در هفته‌های پایانی را تشکیل می‌دهند که با توجه به بازی‌های سختی که پیش رو دارند به نظر می‌رسد جنگ بقا تا سوت پایان بازی‌های هفته سی‌ام کماکان ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.