یزد – با توجه به اینکه استان یزد طی هفته های گذشته وضعیت قرمز را سپری کرده و براساس مصوبه ستاد کرونای استان ، تمامی واحد های صنفی استان به جزواحدهای صنفی گروه یک ، به مدت سه روز از ۲۲مرداد تا جمعه ۲۴مرداد تعطیل شدند.

واحد های صنفی یزد تعطیل شدند

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین ، کرونا این روزها در کوچه پس کوچه های شهر یزد جولان می دهد و یکه تازی می کند  استان یزد  یکی از شهرهای صنعتی و قطب در مان کشور محسوب می شود  و خیل عظیم افرادی که سودای اشتغال را دارند به استان سفر کرده و از سوی دیگر افراد بسیاری از مناطق مختلف کشور برای درمان به این شهر سفر می کنند وحضور بی شمار اتباع بیگانه در این شهر و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی توسط عده ای ،بار دیگر وضعیت یزد را برای هفته های متوالی در حالت  قرمز گرفتارکرده است.

این استان درکنترل موج اول بیماری کرونا توانست با رعایت پروتکل های بهداشتی و منع محدودیت های تردد وارد وضعیت سفید شود ولی متاسفانه در ماه های گذشته و همزمان با اوج گیری موج دوم این بیماری در کشور، یزد هم برای چندین هفته متوالی وضعیت قرمز را تجربه می کند.

  شواهد میدانی ما از سطح شهر حاکی از این است که پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی انچنان که باید در سطح شهر بخصوص اماکن عمومی ، پمپ بنزین ها ، مراکز خرید و میادین میوه و تره بار جدی گرفته نمی شود وفقط نیمی از مردم با ماسک تردد می کنند و نیمی دیگر هنوز کرونا را جدی نگرفته اند.

تعطیلی واحد های صنفی

با توجه قرمز بودن وضعیت استان درهفته های گذشته ستاد استانی کرونای یزد در اخرین نشست خود اعلام کرد که تمامی واحد های صنفی استان به جزواحدهای صنفی  گروه یک  به مدت سه روز از ۲۲مرداد تا جمعه ۲۴مرداد  تعطیل هستند .

 بنا بر مصوبه ستاد استاد کرونای یزد سوپرمارکت ها ، میوه فروشی ها،میادین میوه وتره بار، نانوایی ها، مراکزبهداشتی ودرمانی دولتی و خصوصی، لبنیاتی ها ، جایگاه های سوخت ،فروشگاههای عرضه مواد غذایی و پروتئینی و دارو خانه ها از جمله مشاغلی هستند در این سه رو زتعطیل نیستند و باید به همشهریان ارائه خدمات نمایند .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان گفت : در حال حاضر  ۲۷۹بیماری مشکوک به کوید ۱۹ در بیمارستان ها ی استان بسیری هستند که از این تعداد ۶۹نفر به دلیل شرایط نا مساعد در بخش مراقبت ها ی ویژه بستری هستند.

 علی سلمانی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری درکشور۱۵هزارو۹۳۳مورد نمونه گیری از بیماران مشکوک انجام شده که از این تعداد ۷هزار و ۷۶۹بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند .

وی تصریح کرد : با توجه به وضغیت قرمز استان، امید است با رعایت دقیق پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی از این وضعیت بسلامت عبور کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.