در حالی که هفته گذشته دو فیلم تازه به چرخه اکران افزوده شده اما همچنان استقبال از سینما کم رونق است و اکران فیلم های محبوب دهه اخیر هم نتوانسته به این روند کمکی کند.

روزهای کم‌رونق گیشه/وقتی مردم برای تماشای فیلم‌های محبوب هم به سینما نمی‌روند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، این روزها سینماداران به هر دری می زنند تا دست کم قدری از رونق گذشته را به سالن ها بازگرداند، اما حتی فیلم هایی که احتمال می رفت می توانند مخاطبان را به سالن ها بکشانند هم نتوانستند آن طور که باید تنور اکران را کمی گرم کنند. این در حالی است که از هفته گذشته فیلم های پرفروش و محبوب سال های قبل به یاری فیلم های در حال اکران آمده اند تا شاید خاطره بازی با آثاری که روزی همه برای دیدنشان به سینما هجوم می آورند، بتواند به رونق سینماها کمک کند اما طبق اطلاعات درج شده در سامانه سمفا که در ادامه به آن اشاره شده است، این فیلم ها هم نتوانستند ذوق و شوق سینما رفتن را در مخاطبان زنده کنند.

ضمن این که کم کم به ماه محرم و صفر نزدیک می شویم و سینماها طبق روال هر سال در معمولاً یک هفته در دهه اول محرم تعطیل می شوند که بنا به گفته دبیر شورای صنفی نمایش امسال به دلیل شرایط کرونایی حاکم و تعاملات صورت گرفته، قرار شد این تعطیلی سه روز بیشتر لحاظ شود و سینماها در دهه اول محرم فیلمی را نمایش ندهند.

با این حال از چهارشنبه گذشته دو فیلم جدید روی پرده رفته اند و از فیلم های گذشته به غیر از «خوب، بد، جلف: ارتش سری۲» که اکرانش را در پلتفرم های نمایش آنلاین دنبال می کند، باقی آثار سینمایی در حال اکران هستند.

فیلم سینمایی «قتل عمد» به کارگردانی سعید دولتخانی و تهیه کنندگی محمد احمدی طی یک هفته از اکران، ۲۷۹ بلیت فروخته و در این مدت مبلغ سه میلیون و ۸۹۳ هزارتومان فروش را ثبت کرده است.

در خلاصه داستان «قتل عمد» آمده؛ اردلان فرصت کوتاهی دارد تا به پیشنهاد سرنوشت سازی پاسخ بدهد. محمد فیلی، علی رجایی، امیر رضایی، نیلوفر استخری، صدف فرهودی، جواد اسدی، سجاد حسین پور، مهسا جاوید، پارمیدا احمدی و ... از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین فیلم سینمایی «تا ابد» به کارگردانی امید امین‌نگارشی و تهیه‌کنندگی محمد نجفی زاده طی یک هفته با فروش ۱,۵۵۹ بلیت توانست مبلغ ۱۹۹ میلیون و ۳۴ هزارتومان را ثبت کند. در خلاصه داستان این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، آمده است: زندگی پر از بدبختی، تنهایی و زجر است و همه‌اش خیلی زود به پایان می‌رسد…

میلاد کی مرام، مهرداد صدیقیان، محسن کیایی، بهرنگ علوی، ترلان پروانه، اکبر معززی، هلیا راجی، حسن خان محمدپور، عرفان برزین، سعید زارعی و ایمان اسماعیل پور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش نیز طی یک ماه اکران ۳۹۷ میلیون تومان فروش را ثبت کرده است.

همچنین اکران آنلاین «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی ادامه دارد و مجموع فروش کلی این فیلم پس از ۲۵ هفته رقمی معادل یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان شده است.

علاوه بر این دو مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» ساخته سام کلانتری و مستند «صحنه هایی از جدایی» به کارگردانی وحید صداقت که در گروه هنر و تجربه به نمایش در آمده اند و مجموعاً ۷ هفته از اکران آنها می گذرد، به ترتیب ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۴ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان فروش را ثبت کرده اند. همچنین مستند «خط باریک قرمز» نزدیک به یک هفته است که در گروه هنر و  تجربه اکران خود را آغاز کرده و طی دو روز اکران ۴ میلیون و ۱۷۲ هزارتومان فروش داشته است.

فیلم‌های «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی و «نرگس مست» به کارگردانی سید جلال‌الدین دری نیز به صورت آنلاین به نمایش خود ادامه می دهند و علاوه بر این فیلم های «هفت و نیم» ساخته برادران محمودی و «حمال طلا» به کارگردانی تورج اصلانی اخیراً به جمع فیلم‌های در حال اکران پیوسته‌اند.

این در حالی است که فیلم‌های «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی از ۲۰ مرداد در چند پردیس سینمایی به اکران درآمده‌اند و طبق آمار سمفا دو فیلم جدایی و فروشنده مجموعاً کمتر از ۵ بلیت فروخته اند. «نهنگ عنبر» سامان مقدم، «ورود آقایان ممنوع» رامبد جوان و «آینه بغل» منوچهر هادی نیز دیگر فیلم هایی هستند که به صورت محدود در چند سالن به نمایش درآمده اند و وضعیت فروش آنها هم تفاوتی با فیلم های فرهادی ندارد. 

البته چندین فیلم خارجی هم در برخی سالن ها در حال نمایش است که بنا به گفته مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش پس از تعطیلی دهه اول محرم اکران فیلم‌های خارجی ادامه خواهد داشت و فیلم‌های بیشتری به نمایش درخواهند آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.