سرپرست اداره کل مالیات خراسان رضوی از مسدود شدن حساب بانکی افراد دارای فرار مالیاتی خبر داد.

حساب بانکی فرارکنندگان مالیاتی خراسان رضوی مسدود می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جعفر احسانی‌مهر ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: قانون نظارت بر پرداخت مالیات‌ها در سال ۹۸ در برخی مشاغل اضافه شد و هم‌اکنون مشارکت ۵۴ درصدی پرداخت مالیات را در سطح استان داریم که شامل گروه‌های پزشکی، مهندسی، وکلا، اصناف و غیره بوده است که بیشتر این آمار متعلق به پزشکان است و ۴۶ درصد هم فرار مالیاتی دارند؛ همچنین از مجموع ۲۱۷ اظهارنامه مالیاتی سال ۹۷، ۱۴۸ هزار مورد آن اقدام به پرداخت مالیات کردند.

وی افزود: کسانی که تا پایان بهمن ماه ۹۸ اظهارنامه مالیاتی را پر نکردند نه تنها شامل تخفیف‌ها و بخشش‌های بخش‌نامه ماده ۱۰۰ نمی‌شوند، حتی شامل تنبیه و جریمه هم می‌شوند، زیرا نسبت به خوداظهاری اقدام نکردند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه با همکاری بانک مرکزی حساب‌های کسانی که دارای فرار مالیاتی هستند مسدود می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع شامل حال کسانی که ملزم به پرداخت مالیات نیستند نمی‌شود، ضمن اینکه موضوع مالیات خانه‌های خالی به‌جد در حال پیگیری بوده و هست.

احسانی‌مهر تصریح کرد: در جهان ۳۰ درصد، در ایران ۲۷.۶ درصد و در استان ۱۰ درصد سهم تولید در حوزه صنعت بوده و این عدد در حوزه کشاورزی به ترتیب ۲۰، ۱۳ و ۸ درصد بوده است، این در حالی است که در دنیا حداقل سهم کشورهای توسعه یافته ۱۵ درصد بوده و این عدد در ایران یک سوم این میزان است.

وی تاکید کرد: ۷۷.۵ درصد سهم درآمدی استان در حوزه خدمات در گروه‌های مختلف بوده که اکنون به‌جهت بحران کرونا مواردی همچون صنعت گردشگری آسیب دیده‌اند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی باید دارای پرونده مالیاتی باشند، بیان کرد: تاکنون پرونده ۴۳ واحد تشکیل شده است و در سال ۹۹ تلاشمان این است با مبارزه با فرار مالیاتی، مشکل بودجه‌ای و درآمدی استان برطرف شود.

احسانی‌مهر گفت: تا پایان تیر ماه ۹۹ بیش از ۸۲ درصد پیش‌بینی‌های مالیاتی سال ۹۸ محقق شده است و قانون‌گذار فرصت پرداخت تا پایان شهریور ماه را داده است و در بحث فرار مالیاتی با هیچ مجموعه‌ای کوتاه نمی‌آییم و در این خصوص یکی از مجموعه‌های متخلف استان به دستگاه قضایی معرفی شده و نتیجه آن پس از اعلام رای دادگاه با جزئیات کامل آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی افزود: مشکل دیگر در بحث کلاه‌برداری مالیاتی بوده که با همکاری نیروی انتظامی در حال برخورد با متخلفان بوده و تاکنون ۲ نفر در این خصوص به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی با ذکر این‌نکته که میزان پرداخت مالیات در دوره بحران کاهش یک تا ۳ درصدی داشته است، گفت: نرخ مالیات متناسب با درآمد محاسبه می‌شود و در دوره بحران کرونا نرخ مالیات ۵ درصدی به ۴ درصد، ۹ درصدی به ۷ درصد و ۱۵ درصدی به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: سامانه ۱۵۲۶ پاسخگوی سوالات و شکایات مردمی است و مردم می‌توانند تخلفاتی را که مشاهده می‌کنند به این سامانه اعلام کنند، ما مبارزه فساد و سوءاستفاده از موقعیت شغلی را با از مجموعه خودمان شروع کرده‌ایم و تاکنون ۳ نفر از پرسنل اخراج شدند و تعداد ۹ نفر هم مورد تذکر و تنبیه قرار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.