مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به اینکه در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۵۲۴۲ طلاق ثبت شده، گفت: آمار طلاق در این بازه زمانی در استان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۱۱ درصدی طلاق در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن بهادر اظهار کرد: در چهار ماه ابتدایی امسال ۱۷ هزار و ۴۲ ازدواج در استان به ثبت رسیده که ۹.۳ درصد از کل ازدواج های کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طلاق‌نامه‌های فیزیکی حذف شده‌ و از اواخر مرداد ماه سند طلاق به صورت الکترونیکی توسط دفاتر رسمی طلاق در استان ثبت خواهد شد.

بهادر با اشاره به اینکه طلاق‌های ثبت شده خراسان رضوی در سال جاری ۱۱ درصد کاهش داشته تاکید کرد: این امر تنها با همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی در سال‌های اخیر است. برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، انجام آزمایشات ژنتیک برای پیشگیری از تولد نوزادان معلول و داشتن خانواده‌ای سالم و برگزاری کلاس‌های مشاوره قبل از طلاق از جمله اقدامات انجام شده است.

وی عنوان کرد: حدود ۹.۷ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده کشور مربوط به استان خراسان رضوی است که از این حیث، استان ما پس از تهران رتبه دوم کشور را دارد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی بیان کرد: آمار ازدواج‌های ثبت شده در چهار ماه ابتدایی سال، کاهش یک درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است. خراسان رضوی پس از تهران رتبه دوم کشوری در ازدواج را دارد.

بهادر ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان مشهد شاهد ثبت ۹۳۲۳ ازدواج و ۳۱۹۰ واقعه طلاق بودیم. پس از مشهد به ترتیب نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار دارای بیش‌ترین آمار ازدواج در استان هستند. کلات، مه‌ولات و خواف نیز دارای کم‌ترین ثبت طلاق در استان بوده‌اند.

وی افزود: نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان مشهد سه به یک است که به طور متوسط به ازای هر سه ازدواج یک طلاق ثبت می‌گردد. این میزان در شهرستان خواف به ازای هر طلاق، ۱۶ ازدواج ثبت می‌شود که در شهرستان‌های تایباد، تربت‌جام و سرخس از هر ۶.۵ ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی یادآور شد: در استان خراسان رضوی ۲۲۰ دفتر رسمی ازدواج و ۱۱۰ دفتر رسمی طلاق وجود دارد که به عنوان مرجع ثبت رسمی ازدواج و طلاق فعالیت می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.