رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد نسبت به افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان بعد از ماه محرم در صورت رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی هشدار داد.

یک مسوول نسبت به افزایش ابتلا به کووید ۱۹ در گناباد هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد باذلی روز چهارشنبه طی نشست خبری با بیان اینکه هیات های عزاداری و عزاداران در ماه‌های  محرم و صفر موظف به رعایت پروتکلهای بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند گفت: رعایت نکردن این پروتکلها موجب افزایش بیماری همه گیر کووید ۱۹ می‌شود.

وی افزود: بر اساس این پروتکلها توزیع غذاهای گرم و نذری، برپایی ایستگاههای صلواتی، راه افتادن دسته‌های عزاداری در خیابانها و عزاداری در مکانهای سرپوشیده ممنوع است و عزاداران باید با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در محیط‌های سرباز به سوگواری بپردازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از خیران خواست با توجه به شیوع کرونا نذورات خود را در قالب نذر سلامت به تامین ملزومات پیشگیرانه مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده و تامین تجهیزات بهداشتی و درمانی برای درمان بیماران کرونایی اختصاص دهند.

وی ادامه داد: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در گناباد و بجستان با وجود بالا بودن میانگین سنی در این شهرستانها به نسبت تعداد مبتلایان سه درصد است که این میزان در تهران و مشهد و برخی شهرستانهای بزرگ استان خراسان رضوی بالغ بر هفت درصد می‌باشد.

دکتر باذلی گفت: با توجه به بالا بودن جمعیت سالمند در گناباد و بجستان تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری به نسبت تعداد مبتلایان به آن در این شهرستانها به دلیل کیفیت خدمات درمانی و مراقبتها، بسیار کمتر است.

وی افزود: از مجموع مبتلایان بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای گناباد و بجسان ۳۵۱ نفر بهبود یافته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: ۱۲۳ نفر از کارکنان و ۵۶ نفر از دانشجویان این دانشگاه تاکنون به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند که بعد از طی قرنطینه و درمان بهبود پیدا کردند.

وی از انجام ۳۵ طرح پژوهشی در حوزه بیماری کووید ۱۹ توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی گناباد خبر داد.

دکتر باذلی گفت: ۹ تخت هم اکنون برای درمان بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است که ۹ تخت دیگر در آینده نزدیک به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: با توجه به بستری بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی مراجعات مردم برای استفاده از سایر خدمات درمانی در این بیمارستان کاهش یافته که این مساله موجب کاهش درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی گناباد شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: با پیگیریهای انجام شده و موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آینده نزدیک بیمارستان بیماریهای عفونی گرمسیری در گناباد راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: ۵۰ میلیارد ریال طی سالجاری برای تجهیز بخش جراحی قلب باز بیمارستان علامه بهلول گنابادی هزینه شده و تا سه هفته آینده تجهیزات آن تامین می‌شود و تا آبان ماه سالجاری یک دستگاه سی.تی.اسکن دیگر با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال در این بیمارستان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

دکتر باذلی با توجه به افزایش نگرانی و مشکلات روحی و کاهش اعتماد و امید به زندگی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ افزود: دانشگاه علوم پزشکی گناباد با انجام اقدامات مشاوره های روانشناسی و آموزشهای لازم برای کاهش تبلعات این بیماری تلاش می‌کند و خادم یاران سلامت بهداشت و روان از بین متقاضیان دارای صلاحیت تشکیل و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: همراهی رسانه های ارتباط جمعی بعد از شیوع بیماری کووید ۱۹ نقش بسیار مهمی در تغییر فرهنگ مردم در رعایت مسائل پیشگیرانه و جلب همکاری در بخشهای مختلف حوزه سلامت داشته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.