استاندار زنجان گفت:با وجود شرایط فعلی کرونا استان آمادگی پذیرش مهمان و گردشگر مذهبی را ندارد.

برگزاری عزاداری یوم العباس به شکل گذشته امکان پذیر نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:فتح الله حقیقی استاندار زنحان شامگاه چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانی برگزار شد، با بیان اینکه سهم استان زنجان در طرح اقدام ملی را به  ۱۳هزار و ۵۵۰ واحد مسکن رساندیم گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۲۲۰ فرد صلاحیتدار تایید شده است.
حقیقی  با بیان اینکه از نظر تامین زمین برای این طرح در استان مشکلی نداریم، افزود: برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای روستاییان کم درآمد اقدام شده است.
استاندار زنجان به اقدامات انجام شده در  حوزه کسب و کار اشاره کرد و افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی مشکل دار به چرخه تولید بازگشته اند.
حقیقی با بیان اینکه ۲۵۰ معدن استان بارنامه گرفته است، تصریح کرد:  ۷۵ درصد صادرات استان زنجان مواد معدنی است.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال به بودجه استان برای فروش پسماند روی اضافه شده است، افزود: ۱۰ تن الکل با ۷۰ درصد در استان تولید می شود.
استاندار تصریح کرد:در استان زنجان این ظرفیت فراهم شده تا در عرض ۴۸ساعت۷هزار عدد ماسک تولید کنیم.
وی افزود:  در تست سرپایی کرونا از نظر تعداد اول هستیم و ۱۲ درصد استان ایمنی پیدا کرده اند.
وی با اذعان به اینکه در خصوص محرم باید واقعیت ها را در نظر بگیریم افزدد:محرم  حافظ سلامت است و شعور حسینی را در پایتخت شور و شعور حسینی نمایان کنیم.
وی با بیان اینکه عزاداری به شکل سنوات گذشته امکانپذیر نیست، گفت: فرمایشات رهبری در خصوص محرم بدون هیچ تفسیری فصل الخطاب است.
حقیقی با بیان اینکه هزینه های محرم به کمک مومنانه اختصاص می یابد، گفت : در محرم پذیرای هیچ گردشگر مذهبی و مسافری نخواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.