رییس امور جایگاه‌های سی. ان. جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: تاکنون دو هزار خودرو عمومی، تاکسی و وانت بار بنزین سوز در این استان برای گازسوز شدن رایگان ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام ۲ هزار خودرو عمومی در خراسان رضوی برای گازسوز شدن

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین مدبر افزود: از این تعداد ۷۲۰ خودرو دوگانه سوز شده و بقیه در نوبت قرار دارند.  

وی با بیان اینکه متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه اطلاعات جامع خودروهای دوگانه سوز کشور با آدرس gcr.niopdc.ir مراجعه کنند ادامه داد: با مراجعه به این سامانه و ثبت کد ملی،  شماره تلفن همراه و سایر مشخصات، می‌توانند نزدیکترین کارگاه و همچنین زمان مراجعه را هم انتخاب نمایند.

رییس امور جایگاههای سی. ان. جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: هزینه این کار بر عهده وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است که با تولیدکنندگان مخازن و کیت قرارداد بسته‌اند. این شرکت‌ها با کارگاه‌های مجاز قرارداد می‌بندند و بر اساس درخواست‌ها مخازن را برای آنها ارسال می‌کنند.

وی افزود: ۵۰ کارگاه مجاز دوگانه سوزکردن خودروها در خراسان رضوی فعال است. انجام این کار با هزینه شخصی حدود ۵۰ میلیون ریال هزینه دارد که برای خودروهای عمومی بطور رایگان انجام می‌شود.

۱۱ هزار دستگاه تاکسی در مشهد

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نزدیک به ۱۳ هزار تاکسی در این کلانشهر وجود دارد که ۱۱ هزار دستگاه فعال هستند. از این تعداد ۹۵ درصد دوگانه سوز می‌باشند که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارند.

همایون محمدیان‌فر با بیان اینکه خودروهای ساخت داخل همه پایه گازسوز هستند افزود: در مجموع ۴۰۰ دستگاه تاکسی خارجی ام. وی ام. برلیانس، آئودی و ون در مسیرهای فرودگاه، پایانه مسافربری، راه آهن در شهر مشهد تک سوز هستند.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی، شهرستان‌های مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت‌جام، تایباد، درگز و سرخس را زیرپوشش دارد. دیگر شهرهای خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه و سبزوار هستند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.