رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست بجستان گفت: ‌با وجود پیگیری‌های صورت گرفته اما هنوز زباله‌گاه بجستان استانداردهای مدنظر محیط‌ زیست را ندارد.

زباله‌گاه بجستان استانداردهای محیط‌ زیست را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی رضانژاد با اشاره به مهمترین تهدیدهای زیست‌ محیطی شهرستان بجستان افزود: پسماندها و عدم مدیریت صحیح، وضعیت زباله گاه شهری و روستایی و استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین، ریزگردها و شکار غیر مجاز از مهمترین مشکلات زیست‌ محیطی این شهرستان هستند.

وی مطرح کرد: با صحبت‌هایی که با دهیاران، بخشداران و شهرداری انجام شده بسیاری از زباله‌های روستایی به صورت تجمیع دفن می‌شوند، اگر چه چند روستایی که خودشان زباله را در منطقه دفن می‌کنند باید هرچه سریع‌تر از مجتمع زباله گاهی که برای روستاها مشخص شده استفاده کنند تا آلودگی‌ها کمتر شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بجستان عنوان کرد: اگر چه دفن زباله به صورت سنتی انجام می‌شود اما امیدواریم در آینده نزدیک این معضل برطرف شود، هر چند در حال حاضر روزانه ۱۱ تن پسماند در شهر بجستان تولید می‌شود اما زباله گاه هنوز استانداردهای مدنظر محیط‌ زیست را ندارد.

وی عنوان کرد: با ایجاد ترانشه‌های متناسب با حجم زباله تولیدی و ایجاد استانداردهای لازم می‌توان از آلودگی محیط‌ زیست، تجمع حشرات و شیوع بسیاری از بیماری‌های عفونی منتقله از طریق حیوانات موذی، سگ‌های ولگرد جلوگیری به عمل آورد و در واقع با این کار می‌توان در راستای حفظ سلامت شهروندان گام مفیدی برداشت.

رضانژاد به مهمترین برنامه‌های امسال برای مبارزه با ریزگردها و بیابان‌زایی اشاره کرد و گفت: امسال محدوده ۱۲۰ هکتاری را شروع به نهال‌ کاری خواهیم کرد.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ‌ سازی تأثیر بسیاری دارد برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.