مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح غربالگری سلامت دانشجویان ساکن خوابگاه‌های این دانشگاه از عید سعید غدیرخم به اجرا درآمد.

دانشجویان خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری سلامت شدند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی صباغ‌گل افزود: این طرح تا پایان بحران کرونا ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و به ‌منظور شناسایی اولیه بیماران مشکوک به کووید ۱۹ و جهت افزایش اطمینان دانشجویان از سلامت خود، یک پزشک عمومی از ابتدای این هفته در خوابگاه‌های دانشجویی مستقر شده و دانشجویان در هر معاینه غربالگری از نظر ویروس کرونا، تب‌سنجی، پالس ‌اکسیمتری، شرح حال و وضعیت عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص صورت گرفته در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل پرونده سلامت دانشجویان بوده است گفت: در این پرونده تاریخچه بیماری‌های دانشجو از قبیل دیابت، تشنج، اضطراب و استرس، مصرف دارو، ثبت علایم حیاتی، اندازه‌گیری BMI  و امثال آن ثبت می‌شود.
وی افزود: عمده مشکلات دانشجویان در زمینه بیماری‌هایی همچون دیابت، فشارخون، سلامت روان، اضطراب و استرس است که در تلاش هستیم با حضور پزشکان در خوابگاه‌ها این مشکلات برطرف شود.
صباغ گل ادامه داد: این اقدامات جهت پیشگیری از شیوع کرونا و شناسایی احتمالی ناقلان صورت می‌گیرد تا در صورت نیاز به بررسی‌های بیشتر، دانشجویان برای آزمایش و اقدامات بعدی که به‌صورت رایگان انجام می‌شود به مراکز درمانی ارجاع ‌شوند.

بر اساس اعلام رسمی تاکنون ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.