نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط موجود مراسم مذهبی ماه‌های محرم و صفر باید با شکوهتر از سالهای گذشته و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 مراسم محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی چهارشنبه شب در مراسم "شکرانه خدمت در غدیر و تقدیر از خادمان جشن‌های بزرگ دهه ولایت" که در فضای باز میدان شهدای مشهد برگزار شد افزود: آرامش جامعه را مدیون مدیریت خردمندانه مسوولان بهداشتی و خادمان عرصه سلامت جامعه هستیم و همه مردم باید سپاسگزار خدمات این عزیزان باشند.
وی ادامه داد: با زحمات این عزیزان است که در حین وجود اضطراب، توانستید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم اعیاد ولایت را به صورت بی‌نظیر برگزار کنید، صاحب این اعیاد حضرت فاطمه زهرا (س)  است و کسانی که در این راه با دلباختگی و عشق به ولایت خدمت می‌کنند از اجر دنیوی و اخروی برخوردارند.

رییس بنیاد بین‌المللی غدیر استان خراسان رضوی گفت: زندگی در حال تحول است و ما باید بسته به شرایط و تحولات پیش آمده عشق و علاقه خود به اهل بیت (ع) را به منصه ظهور برسانیم، این امر با برگزاری باشکوه جشن‌های دهه ولایت ثابت شد و برگزاری جشن‌های این ایام نشان داد دوستداران ولایت در هر شرایطی منطبق با همان شرایط دلدادگی خود را به اهل بیت (ع) نشان می‌دهند و هیچ مانعی نمی‌تواند از ابراز ارادت آنها جلوگیری کند.
وی افزود: برگزاری موفق جشن‌های دهه ولایت با حفظ اصول بهداشتی و شرایط خاص مد نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمرین موفق برای برگزاری مراسم دهه اول محرم و صفر با رعایت این قوانین و مقررات بود.

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری، مراسم محرم و صفر باید باشکوه و عظمت بهتر از سالهای گذشته برگزار شود، اما باید اجرای این مراسم منطبق با دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.
وی گفت: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد و گروهی می‌خواهند اینگونه القا کنند که این مراسم پر زحمت است و بهتر است برگزار نشود و نذورات هم به دیگر امور خیریه اختصاص یابد، می‌خواهند به خاطر برخی مشکلات صورت مسئله را پاک کنند، این فکر باطل و غلط است، عشق حضرت امام حسین (ع) در خون ماست، مگر می‌شود به خاطر برخی محدودیت‌ها صورت مسئله را پاک کنیم، نذورات به شکلی که نذر شده باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود،  مراسم محرم و صفر باید باشکوه تمام ولی با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.
امام جمعه مشهد افزود: مقرر شده است فضاهای آموزشی و میادین نزدیک مساجد و حسینیه‌ها در اختیار هیات‌های مذهبی قرار گیرد تا بتوانند در فضای بیشتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم مذهبی را برگزار کنند.
وی اظهار امیدواری کرد، امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مراسم محرم و صفر باشکوهتر از سالهای گذشته در استان خراسان رضوی بویژه مشهد مقدس برگزار شود.

دبیر ستاد بین‌المللی غدیر استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امسال با همکاری مسوولان، اقشار مختلف مردم و هیات امنای تشکل‌های مذهبی استان،  اعیاد دهه ولایت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بسیار باشکوهتر از سالهای گذشته برگزار شد.

حجت الاسلام سعید آخوندی افزود: با همت آستان قدس رضوی، کمیته امداد و دیگر نهادها در عید غدیر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم بین مستمندان توزیع شد، در اجرای طرح لوای علوی دیدار با خانواده‌های شاخص سادات استان انجام شد، در شب عید غدیر سپاه امام رضا در بیش از ۷۹۰ نقطه مشهد مراسم عیدانه برگزار کرد و ۳۰۰ کاروان شادی در شهر راه‌اندازی شد.
در این مراسم از ۳۰۰ نفر از خادمان برگزاری جشن‌های ولایت تجلیل شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.