جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با موج سوم کرونا ۱۰۰ درمانگاه برای پذیرش بیماران دارای علائم مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به کمک مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه می‌آیند.

۱۰۰ درمانگاه در مشهد به کمک بیماران کرونایی می‌آیند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر شاپور بدیعی افزود: این اقدام به منظور گسترش خدمات‌ رسانی در مرحله اول نظام ارجاع بیماران کرونایی در کنار مراکز خدمات جامع ۱۶ ساعته ویژه کرونا انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در سطح اول نظام ارجاع بیماران کرونایی و  ۱۸ مرکز در سطح دو برای خدمات‌رسانی به این بیماران در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که در مراکز سطح دو علاوه بر معاینه تخصصی بیماران، خدمات تصویربرداری و سی. تی. اسکن نیز ارائه می‌شود.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع) این شهر نیز به عنوان مراکز سطح سه برای بستری بیماران بدحال مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته است.

وی افزود: بخشی از بیماران کرونایی نیز در شرایط اوج بیماری در بیمارستان قائم (عج) مشهد بستری می‌شدند که طبق برنامه‌ریزی های انجام شده با کاهش تعداد مبتلایان این بیمارستان به زودی از پوشش درمان کرونا خارج می‌شود.

دکتر بدیعی ادامه داد: در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر نیز که به عنوان مجهزترین بیمارستان اطفال شمال شرق کشور به شمار می‌رود،  کودکان مبتلا به این بیماری بستری می‌شوند.

۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

بر اساس آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.