مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان را هزار و ۸۰۰ مورد اعلام کرد.

فعالیت بیش از هزار و ۸۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان

علی نوری

به گزارش قدس آنلاین، محمد ابدالی تکلو گفت: در سطح کشور ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که سهم خراسان رضوی ازاین تعداد هزار و ۸۱۸ کانون می باشد که درمجموع ۹۵ هزار نفر عضو ثابت کانون ها در استان  هستند که در  حوزه آموزش و فعالیت های فرهنگی فعالیت دارند.

وی همچنین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به منظور پیشگیری و مقابله با این  ویروس کانون های فرهنگی هنری مساجد با کمک  پایگاههای مقاومت بسیج اقدام به ضدعفونی اماکن عمومی و تولید ماسک و  توزیع کمک های مومنانه  کردند و همچنان این مهم ادامه دارد.  

وی در رابطه با فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در آستانه ماه محرم گفت: ما تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم و قطعا برنامه های عزاداری در دهه اول ماه محرم با محدودیت هایی خواهد بود و به تمامی کانون ها ابلاغ شده است که با رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر از دوساعت برنامه عزاداری داشته باشند.  

وی به اجرای طرح پایش کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: برنامه داریم تاپایان امسال از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان بازدید و در اجرای طرح پایش قرار بگیرند.  

تکلو عنوان کرد: تخصیص بودجه به کانون ها براساس فعالیت های آنها طبق سامانه فهما می باشد و کانون های تازه تاسیس از  سیستم کامپیوتر و  دیگر تجهیزات اولیه برخوردار می شوند و  سرانه ای به کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز واریز می شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.