برای هزینه درمان هر بیمار کرونایی اعداد و ارقام متفاوتی ذکر شده و البته با توجه به معیارهای مختلف متفاوت است.

هزینه درمان هر بیمار کرونایی چقدر است؟

به گزارش قدس آنلاین، جواد باذلی اظهار داشت: رسانه‌ها توانسته اند با همکاری خوبی که با حوزه درمان و آموزش تغییر رفتار اجتماعی محسوسی را در بین مردم ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در ابتدای شروع کرونا دانشگاه علوم پزشکی گناباد با تنگناهای مالی روبه رو بود اما با تلاش مجموعه این مشکل بر کیفیت کار ما تاثیری نگذاشت و به مرور جذب بودجه‌ها و خرید تجهیزات را انجام دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: از ابتدای کرونا ۲۲۸۹ مورد مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه داشته‌اند که ۱۳۰۶ مورد بستری و ۹۸۳ مورد نیز سرپایی درمان شده‌اند که از این تعداد ۱۳۳۳ مورد تست مثبت کرونا داشته‌ایم.

باذلی خاطرنشان کرد: متاسفانه از ابتدای کرونا تاکنون ۴۷ مورد فوتی داشته‌ایم که البته با جمعیت سالمندی که در حوزه تحت پوشش دانشگاه هستند میزان مرگ و میر،  ۳ درصد بوده در صورتی که این میزان در بسیاری از دانشگاه‌ها ۷ درصد است که این نشان از ایثارگری‌های مدافعان سلامت و کیفیت مراقبت از بیماران در دانشگاه علوم پزشکی گناباد دارد.

وی افزود: تاکنون ۱۲۳ نفر از کادر درمان دانشگاه مبتلا به کرونا شده و از دانشجویان نیز ۵۳ مورد مبتلا شده که خوشبختانه حال همگی خوب و مرخص شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد بیان کرد: تعداد تخت‌های «آی سی یو» را از ۹ به ۱۴ تخت افزایش داده‌ایم و به زودی ۹ تخت دیگر نیز اضافه خواهد شد و این در صورتی است که هزینه درمان هر بیمار کرونایی از یک میلیون تومان تا ۲۵ میلیون تومان است که تمامی این هزینه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

راه اندازی دومین بیمارستان گناباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: پس از ادغام دو بیمارستان ۲۲ بهمن و ۱۵ خرداد بیدخت کد آنها حذف شده بود و در گناباد فقط بیمارستان علامه بهلول کد داشت که با این وجود اجازه بستری بیماران کرونایی در خارج از این مجموعه را به ما نمی‌دادند.

باذلی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته چند روز قبل مجوز راه‌اندازی دومین بیمارستان گناباد با عنوان بیمارستان بیماری‌های عفونی و گرمسیری به گناباد اختصاص داده شد.

وی افزود: در حال جانمایی این بیمارستان هستیم و امیدواریم تا آبان ما بتوانیم این بیمارستان افتتاح و قابل بهره برداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: با امکانات موجود می‌توانیم ۱۷۰ بیمار کرونایی را بستری کنیم و متاسفانه در حال حاضر تخت‌های آی سی یو ما پر شده و در این حوزه احساس نگرانی می‌کنیم.

باذلی بیان داشت: ۵ میلیارد تومان جهت راه‌اندازی بخش جدید آی سی یو در نظر گرفته‌ایم و ۹ تخت آی سی یو جدید با تجهیزات کامل به مجموعه اضافه خواهد شد.

اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن جدید به گناباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد درباره راه‌اندازی بخش جراحی قلب باز و آنژیوگرافی نیز اظهار داشت: ۵ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته‌ایم و تجهیزات آن نیز خریداری شده که به شهرستان منتقل خواهد شد.

باذلی خاطرنشان کرد: یک دستگاه سی تی اسکن جدید نیز برای دانشگاه علوم پزشکی گناباد اختصاص یافته که ارزش آن ۱۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم بیان داشت: تمامی پروتکل‌های ابلاغی به اطلاع سازمان‌های مربوطه رسید و به زودی جلسه‌ای نیز برگزار خواهد شد و اجرای این پروتکل‌ها لازم الاجرا خواهد بود.

باذلی با اظهار امیدواری که نذر مردم امسال در حوزه درمان صورت گیرد پیشنهاد کرد این نذورات به مجمع خیرین سلامت داده شود تا تجهیزات استانداردی خریداری شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.