بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از ابتدای تأسیس تاکنون ۳۸۱ اثر پژوهشی با موضوع زندگینامه معصومین(ع) و سرگذشت نامه‌ها منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

انتشار ۳۸۱ اثر پژوهشی با موضوع زندگینامه معصومین(ع) و سرگذشت نامه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، از جمله رسالت‌های مهم بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، احیای علوم و معارف اهل‌بیت(ع) است که تاکنون آثار بسیاری با موضوع زندگی، فرهنگ و سیره امامان معصوم(ع) در این مرکز به زیور طبع آراسته یا ترجمه‌ شده است.
این آثار به زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی، اردو و فارسی ترجمه‌ شده و در اختیار مخاطبان غیرفارسی ‌زبان قرار گرفته است.
«از علی آموز اخلاص عمل»، «همگام با امام رضا(ع) از مدینه تا مرو»، «هشتمین اختر، شرح زندگانی امام رضا(ع)»، «اسما و القاب امیرالمؤمنین(ع)»، «امام باقر(ع) جلوه امامت در افق دانش»، «امام حسین(ع) و پگاه پیروزی»، «امام محمد بن علی الجواد(ع)»، «امام هادی(ع) زندگی سرشار از جهاد و معجزه»، «حکومت امام علی(ع)» و... برخی از آثاری است که با محوریت زندگی‌نامه معصومین(ع) به زبان فارسی به چاپ رسیده است.
«ائمتناهم عبادالرحمن»، «الامام المهدی(عج) فی القرآن و السنه»، «معارج العلی فی مناقب المرتضی»، «الامام الحسن المجتبی(ع) فی مواجه قریش»، «بشائر الامام المنتظر فی الکتاب و السنته و الاثر»، «رجوع الرکب بعد الکرب»، «وفاء الاماء»، «مجالس المومنین» و ... نیز از جمله آثاری هستند که با محوریت یادشده به زبان عربی منتشرشده ‌است.
همچنین برخی از این آثار به زبان‌های انگلیسی و اردو به چاپ رسیده که می‌توان به عناوینی همچون «امام سجاد(ع) پیشوای چهارم»، «خلاصه‌ای از زندگی پیشوایان اسلام(ص)»، «راه علی(ع)»، «زندگی امام جعفر صادق(ع)»، «گزیده چهارده اختر تابناک حضرت محمد(ص)» و «فضائل مولا از زبان نبی(ص)» اشاره کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.