مجتمع فولاد خراسان با شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها تامین بخشی از این ماده حیاتی را برای بیماران متقبل شد.

تامین بخشی از اکسیژن مایع مورد نیاز بیماران کرونایی به همت مجتمع فولاد خراسان

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا حمیدزاده سرپرست تولید واحد اکسیژن شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: برای رفع نگرانی هموطنان از کمبود این نیاز حیاتی، مجتمع از ابتدای شیوع بیماری کرونا حدود یک هزار تن اکسیژن مایع تولیدی این واحد را با خلوص حداقل ۹۹.۸ درصد به بیمارستان‌های کشور به خصوص شهرهای نیشابور، مشهد، تربت حیدریه و تهران ارسال کرده است.

او افزود: اکسیژن تولیدی این واحد به دو صورت گاز و مایع است که در شرایط نرمال برای بخش فولادسازی از اکسیژن گازی استفاده قرار می‌گیرد و در شرایط اضطرای از اکسیژن مایع برای این بخش هم استفاده می‌شود.
سرپرست واحد اکسیژن مجتمع فولاد خراسان ادامه داد: از اواخر پارسال با شیوع بیماری کرونا، با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش همکاران این واحد صنعتی در مسیر انجام مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به سلامت جامعه، برای افزایش تولید اکسیژن مایع، هر ماه اکسیژن تولیدی مازاد شرکت را برای رفع نیاز بیمارستان‌ها اختصاص داده شد.
حمیدزاده بیان کرد: انتقال اکسیژن مایع تولیدی توسط تانکرهای ویژه ۱۰ و ۲۰ تنی مخصوص حمل مایعات کرایوجنیک انجام می‌شود. لازم به ذکر است که هر تن اکسیژن مایع معادل ۱۲۰ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن بیمارستانی است.
مجتمع فولاد خراسان دارای دو واحد اکسیژن هر کدام با ظرفیت ۴۷۰۰ و ۶۵۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت است که برای تامین اکسیژن مورد نیاز واحدهای نورد و ذوب احداث شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.