مراسم پایانی هشتمین دوره اهدای نشان «لاک‌پشت پرنده» به صورت مجازی برگزار شد و دریافت‌کنندگان این نشان معرفی شدند.

برگزیدگان نشان «لاک‌پشت پرنده» معرفی شدند

قدس آنلاین: مراسم پایانی هشتمین دوره اهدای نشان «لاک‌پشت پرنده» جمعه ٢۴ مردادماه به صورت مجازی از طریق صفحه اینستاگرام شهر کتاب مرکزی برگزار شد.

طی این مراسم شهلا طهماسبی، مترجم و کریم نصر نقاش و تصویرگر به دلیل سال‌ها فعالیت ارزشمند در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نشان‌های ویژه لاک‌پشت پرنده را دریافت کردند.

در ادامه این برنامه در بخش یاد کتاب از کتاب «پروانه‌ها و باران» نوشته منوچهر انور با نام مستعار شاهد و تصویرگری زمان زمانی یاد و تقدیر شد که از آثار قابل توجه در تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران است.

سپس نشان‌های نقره‌ای هشتمین دوره لاک‌پشت پرنده از بین ٩ نامزد به سمیرا آرامی و معصومه صحبتی برای کتاب «شکارگاه عجیب»، حمیدرضا شاه‌آبادی برای کتاب «قبرستان عمودی» و جمشید خانیان برای کتاب «گفت‌وگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها» اهدا شد.

 لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان است که با همکاری مشترک مؤسسه شهر کتاب، فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و گروهی از منتقدان و کارشناسان کودک و نوجوان در پایان هر فصل با هدف راهنمایی پدران و مادران، آموزگاران، مربیان، مروجان و سایر علاقه‌مندان ادبیات کودک و نوجوان در انتخاب مناسب‌ترین کتاب‌های سال برای کتاب‌خوانی بچه‌ها و دانش‌آموزان تهیه می‌شود. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.