معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بررسی‌های دقیق و اندازه‌گیری توسط دستگاه‌های پیشرفته سنجنده آلودگی صوتی نشان می‌دهد، در اکثر خیابان‌های شهر مشهد تراز صوت بالاتر از ۷۰ دسی‌بل به ثبت رسیده که از استانداردها بالاتر است.

تراز صوت در خیابان‌های مشهد از استانداردها بالاتر است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی اظهار کرد: آلودگی صوتی یکی از مشکلات زیست‌محیطی کلان‌شهرها محسوب می‌شود که می‌تواند اثرات زیانباری بر سلامت جامعه داشته باشد، به همین منظور برای حفظ سلامت شهروندان مقادیر شدت صوت در مشهد به دو شکل ایستگاه‌های سنجش صوت ثابت و دستگاه‌های پرتابل پایش و اندازه‌گیری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: مکان‌یابی محل استقرار  ایستگاه‌های سنجش صوت و برداشت‌های موردی(پرتابل)، بر اساس نتایج  مطالعات علمی که به‌صورت ویژه در این خصوص صورت گرفته، انجام‌شده است و بر این اساس در مرحله اول، ۵ ایستگاه ثابت سنجش شدت صوت خریداری و در محل‌های خیابان مفتح، چهارراه شهدا،مصلی و میدان ۱۵ خرداد نصب گردیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان شدت آلاینده‌های صوتی در اطراف مراکز بهداشتی و درمانی توسط دستگاه‌های سیار سنجش صوت برداشت‌شده است، گفت: ۴۵۰۰  نقطه برای برداشت میزان شدت صوت در اطراف مراکز آموزشی و درمانی  انتخاب‌شده است که بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام‌شده، میانگین شدت صوت در اطراف مراکز آموزشی ۶۰ دسی‌بل و میانگین شدت صوت در اطراف مراکز درمانی ۶۵ دسی‌بل ثبت‌شده است.

یعقوبی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت، استاندارد میزان شدت صوت  برای مناطق مسکونی، ۵۵ دسی‌بل در روز و ۴۵ دسی‌بل از ساعت ۲۲ الی ۷ صبح، است و این در حالی است که  در اکثر خیابان‌های شهر مشهد تراز صوت بالاتر از ۷۰ دسی‌بل به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: طبق برداشت‌های انجام‌شده میزان شدت صوت در ساعت ۱۱ و ۱۹ در بالاترین حد در این ۵ ایستگاه بوده است و همچنین در خردادماه کمترین میزان شدت صوت و در اسفندماه بالاترین میزان شدت صوت در ایستگاه‌های یادشده به ثبت رسیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد یادآور شد: در برخی نقاط شهر که محل عبور خط پرواز هواپیما بر فراز شهر است، میزان شدت صوت از حد استاندارد بسیار بالاتر و به حدود ۱۰۰ دسی‌بل می‌رسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.