ماجرای شکایت مربیان و بازیکنان خارجی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قصه امروز و دیروز نیست، در سال‌های اخیر هر مدیری که به عنوان نفر نخست این دو باشگاه روی کار آمده است با انتخاب یک مربی جدید سیاست‌های مدنظر خود را دنبال کرده است جدا از اینکه با مربیان و بازیکنان پیشین خود تسویه حساب انجام دهد به همین دلیل مطالبات پرداخت نشده مربیان جدا شده روی هم جمع شد تا میزان بدهی‌های این دو باشگاه از حد معمول خارج شود.

قدس آنلاین: ماجرای شکایت مربیان و بازیکنان خارجی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قصه امروز و دیروز نیست، در سال‌های اخیر هر مدیری که به عنوان نفر نخست این دو باشگاه روی کار آمده است با انتخاب یک مربی جدید سیاست‌های مدنظر خود را دنبال کرده است جدا از اینکه با مربیان و بازیکنان پیشین خود تسویه حساب انجام دهد به همین دلیل مطالبات پرداخت نشده مربیان جدا شده روی هم جمع شد تا میزان بدهی‌های این دو باشگاه از حد معمول خارج شود.

 * حکم سنگین برای آبی‌ها

استرس و نگرانی در اردوی استقلال پر رنگ‌تر از حریف است، چون آن‌ها تا امروز بابت پرداخت مطالبات بویان و وینفرد شفر هیچ مبلغی را ارائه ندادند از این رو بدون تردید با اتمام فرصت تعیین شده از سوی کمیته انضباطی فیفا حالا باید منتظر نامه بعدی فیفا در رابطه با این پرونده باشیم که قطعاً لحن نامه مجدداً تهدیدآمیز خواهد بود و بعید نیست با توجه به سابقه انضباطی باشگاه استقلال حکم سنگین‌تری علیه مجموعه استقلال صادر شود.

علت این پیش بینی این است باشگاه استقلال پیش از دریافت اولتیماتوم یک ماه بابت پرداخت شفر در ارتباط با پرونده بویان در مهلت قانونی مطالبات این بازیکن را پرداخت نکرد و با محرومیت از پنجره نقل و انتقالات مواجه شد به همین دلیل بیم این می‌رود با استناد به پرونده انضباطی قبلی و رأی کمیته انضباطی این بار جرایم سنگین‌تر شود تا استقلال مجبور به پرداخت مبلغ مورد نظر شود.

*پافشاری شفر

البته استقلالی‌ها فرصت برای خروج از این مرحله را داشتند تا با کسب رضایت از وینفرد شفر موضوع را موقتاً مدیریت کنند اما در تماس تلفنی برقرار شده میان باشگاه استقلال و وینفرد شفر نه تنها چراغ سبزی از سوی سرمربی آلمانی دیده نشد بلکه این حقیقت روشن شد وی بر این باور است باید تا آخرین سنت طلب خود از باشگاه استقلال را دریافت کند.

مصاحبه فرزند وینفرد شفر نشان دهنده این واقعیت بود، به شکلی که وی دو روز قبل از اتمام اولتیماتوم زمانی فیفا صراحتاً اعلام کرد هیچ پرداختی از سوی باشگاه استقلال به این مربی آلمانی صورت نگرفته و به نظر می‌رسد عزمی برای پرداخت این مبلغ وجود ندارد.

*امید به ترانسفر حسینی

حالا مدیران باشگاه استقلال امیدوارند با وقوع یک معجزه مشکل برطرف شود، چون در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و نبود منابع مالی کافی امکان پرداخت این مبلغ وجود ندارد! با این وجود چنانچه انتقال مجید حسینی از ترابزون اسپور به باشگاه ایتالیایی صورت گیرد آن‌گاه مبلغ قابل توجهی سهم باشگاه استقلال خواهد شد که از آن طریق می‌تواند این بدهی‌ها را پرداخت کنند اما نکته مهم این است حداقل در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن برای این انتقال باید ۱۵ روز کاری منتظر بود که این زمان با وجود پیگیری‌های فیفا، بویان و شفر برای آبی‌ها کارساز نیست مگر اینکه کسی در برهه کنونی این مبلغ را به باشگاه استقلال غرض بدهد تا مشکل مرتفع شود و در زمان پرداخت باشگاه ترکیه ای این پول به غرض دهنده پس داده شود. پروسه ای بسیار پیچیده که باید دید ظرف چند روز آینده امکان پذیر خواهد بود یا خیر!

*دردسرهای پرسپولیس

اما در اردوی پرسپولیسی‌ها امیدواری بیشتر است چون بر اساس حکم کمیته انضباطی فیفا آن‌ها تا ۱۶ شهریورماه فرصت دارند بدهی برانکو و دستیارانش را پرداخت کنند، مهدی رسول پناه در این ارتباط در یک برنامه تلویزیونی گفت: اطمینان خاطر می‌دهم هیچ مشکلی بابت این موضوع به وجود نمی آید اما با در نظر گرفتن شرایط کنونی به نظر می آید اگر این اتفاق صورت نگیرد پرسپولیس مجبور است با رأی کسر امتیاز کنار بیاید که در خوشبینانه‌ترین حالت این کسر امتیاز از ابتدای فصل بعد اعمال می‌شود و در بدترین حالت این اتفاق از امتیازهای فصل جاری کسر خو اهد شد.

اما چرا فیفا در پرونده برانکو به پرسپولیس۳۰ روز فرصت داد؟ منابع خبری معتقدند حکم اولیه از سوی کمیته تعیین وضعیت صادر شده که به دلیل انجام تعهدات مالی کمیته انضباطی فرصتی ۳۰ روزه را به این باشگاه داد و چنانچه این مبلغ پرداخت نشود پس از زمان تعیین شده کمیته انضباطی محرومیت‌های سنگین‌تری اعمال خواهد کرد.

*پرونده‌های استوکس و بودیمیر

دردسر بعدی پرسپولیس در ارتباط با شکایت گابریل کالدرون است، مربی آرژانتینی که نیم فصل از پرسپولیس کنار گذاشته شد، با شکایت به فیفا خواهان دریافت مطالبات و حقوق خود شد و با دریافت رأی از کمیته تعیین وضعیت باشگاه پرسپولیس را محکوم به پرداخت این مبلغ کرد اما مدیران پرسپولیس بر این باورند که این رأی با قانون منافات دارد به همین دلیل به دادگاه CAS شکایت کردند تا شاید بتوانند فرصت دفاع مجدد و بررسی پرونده را بدست آورند تا شاید مجبور نشوند یک جریمه سنگین دیگر را پرداخت کنند.

البته به جز کالدرون، بودیمیر و استوکس از پرسپولیس به فیفا شکایت کردند که شکایات این دو بازیکن به مجموع پرونده‌های انضباطی پرسپولیس در فیفا اضافه خواهد شد تا قصه پرغصه پرسپولیسی‌ها دراماتیک‌تر از قبل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.