عضو شورای اسلامی شهر بجستان نبود طرح تفصیلی را مانع توسعه و عمران این شهر اعلام و بیان کرد: مسوولان ذیربط باید برای رفع این معضل اقدام کنند.

نبود طرح تفصیلی مانع توسعه شهری بجستان است

به گزارش قدس آنلاین، حسین کریمیان با اشاره به این که افق طرح تفصیلی بجستان طی سنوات گذشته به اتمام رسیده و نیازمند بازنگری مجدد است گفت: باید با استفاده از همه ظرفیتها نسبت به تدوین طرح جدید در این بخش اقدام کرد.

وی ادامه داد: طرح تفضیلی چشم انداز توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر را ترسیم می کند و از ضرورتهای توسعه شهر بجستان به شمار می رود و مسوولان با تدوین برنامه مشخص نسبت به این مساله عنایت خاص داشته باشند.

عضو شورای اسلامی بجستان گفت: از مجموع ۷۰ هکتار بافت فرسوده در بجستان ۳۰ هکتار در محدوده بافت تاریخی وجود دارد که نمی توان اقدامی برای بازسازی آن انجام داد.

کریمیان افزایش قیمت زمین و مسکن را از دیگر تنگناهای شهری بجستان ذکر کرد و گفت: عرضه و تقاضا در این بخش به هم خورده است و باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی منجسم داشت.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات تامین آب از مطالبات دیگر شهروندان بجستانی است و تنها با بارندگی و با بهره گیری از پتانسیل قنوات این مشکل رفع نمی شود و باید در دراز مدت برای آن برنامه ریزی مدون داشت.

عضو شورای اسلامی بجستان گفت: با وجود این مسائل و مشکلات در تدوین اطلس مناطق محروم کشور که به تازگی توسط بنیاد برکت تهیه شده است بجستان در این قالب قرار نگرفته است و جزء مناطق توسعه یافته قرار گرفته است که باید در این مساله تجدید نظر شود.

کریمیان افزود: تنها شاخصهای تعداد واحدهای تولیدی و ظرفیتهای معدنی ملاک نیست بلکه نقش آنها در اشتغال زایی و توسعه و رونق اقتصادی باید ملاک عمل مسوولان قرار گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.