مرحله سوم غربالگری کرونا در خراسان رضوی برای تمامی گروه‌های سنی هدف شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد در معرض خطر از روز شنبه آغاز شد.

مرحله سوم غربالگری کرونا در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر گروههای سنی یاد شده در مراکز بهداشتی زیر پوشش این دانشگاه پرونده الکترونیک سلامت دارند و به طور مستمر خدمات مربوطه را دریافت می‌کنند.

دکتر مهدی قلیان افزود: در اجرای این طرح کارشناسان بهداشتی از طریق تماس با تمامی گروههای هدف آنان را نسبت به بیماری کرونا غربالگری می‌کنند و افراد مشکوک را تحت بررسی و پیگیری قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در این مرحله از غربالگری به خدماتی که باید به صورت حضوری انجام شود مانند واکسیناسیون تاکید می‌گردد و از طرف دیگر خدماتی که نیاز به حضور مراجعین در مراکز بهداشتی ندارد، به صورت تلفنی پیگیری می‌شود و خدمات مربوطه در پرونده الکترونیک سلامت افراد ثبت می‌گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مرحله اول غربالگری کرونا تمامی جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل حدود پنج میلیون نفر و در مرحله دوم افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به تعداد بیش از ۶۰۰ هزار نفر غربالگری شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.