با هدف گسترش فرهنگ شاهنامه‌خوانی و آشنایی با حکیم توس، کتب مرتبط با طرح شاهنامه‌خوانی در مدارس مشهد توزیع می‌شود.

دانش‌آموزان مدارس مشهدمقدس «شاهنامه‌خوان» می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، نرگس شالچیان اظهار داشت: در اجرای این طرح پاسخ‌ها و بازخوردهای مثبت بسیاری به ما منعکس شد که نشان از موفقیت و استقبال این طرح در میان دانش‌آموزان دارد.

وی افزود: این طرح در مراحل اولیه با چالش‌ها و مشکلات بسیاری روبرو بود که با پیگیری‌های معاونت گردشگری و زیارت و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف بر این مشکلات فائق آمدیم و توانستیم آن را به مرحله اجرا درآوریم.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: اعتبار مالی این طرح از سوی شهرداری تامین شد که پس از تفویض آن به اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی طبق تفاهم ‌نامه، این اعتبار به تامین هزینه برگزاری دوره آموزش مربیان، پرداخت حق‌الزحمه عوامل اجرایی و آموزشی و خرید کتاب‌های مرتبط با آموزش مفاهیم شاهنامه، اختصاص یافته است.

شالچیان تاکید کرد: برای هر مدرسه ۲۶۴ جلد و در مجموع هشت هزار و ۴۴۸ جلد کتاب به مدارسی که در اجرای این طرح ما را یاری می‌کنند، اهدا شد.

وی بیان کرد: با نظر مثبت مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ تعداد مدارس تحت آموزش مفاهیم در سطح نواحی هفتگانه و تبادکان افزایش خواهند یافت.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.