گیلان- کارشناس هواشناسی گیلان، از کاهش چهار تا ۹ درجه ای دمای هوا خبر داد و گفت: از عصر و شب امروز با نفوذ جریانات ناپایدار روند کاهش دما و به تناوب در بعضی ساعات بارندگی تا اواسط هفته آینده پیش بینی می شود.

بارندگی ها در گیلان تا چهارشنبه ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هواشناسی گیلان ، شبنم هادی نژاد ، با بیان اینکه در حال حاضر آسمان کمی تا نیمه ابری است، اظهار کرد: در برخی از ساعات افزایش ابر، وزش باد و رگبار باران دور از انتظار نیست.

وی بیشینه دمای هوای استان را ۳۱ درجه سلسیوس در منجیل و کمینه دمای استان را ۱۶ درجه سلسیوس مربوط به ایستگاه اسب وونی تالش دانست دانست و افزود: به تدریج از عصر و شب امروز با نفوذ جریانات ناپایدار و همراهی آن با هوای خنک، روند کاهش دما، به تناوب در بعضی ساعات بارندگی، وزش باد، رعد و برق و مواج بودن دریا تا اواسط هفته آینده پیش بینی می شود.

سرپرست اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان، سامانه جوی پیش بینی شده را همراه با بارندگی، وزش باد و رعد و برق دانست و خاطرنشان کرد: دما به طور متوسط در نقاط مختلف استان بین چهار تا ۹ درجه سلسیوس کاهش می یابد و احتمال مه آلودگی و تگرگ وجود دارد.

هادی نژاد، آبگرفتگی منطقه ای، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدم مسیل ها، خسارت به شالیزارها، احتمال خسارت به سازه های سست، لغزش و رانش زمین و خطر اصابت صاعقه را یادآور شد و عنوان کرد: شدت بارندگی ها طی روزهای شنبه و دوشنبه بیشتر است.

وی با بیان اینکه دریا از اواخر وقت امروز مواج خواهد بود و ارتفاع موج در بیشترین حالت به ۲.۵ متر می رسد، اضافه کرد: از روز چهارشنبه شاهد کاهش فعالیت این سامانه ناپایدار در استان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.