رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه حکم پلمب برای ۱۰۵ نانوایی غیرمجاز در مشهد صادر شده که از این تعداد ۳۳ واحد پلمب شدند.

صدور حکم پلمب برای ۱۰۵ نانوایی غیرمجاز در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: بازرسان این اتحادیه همراه با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و اتاق اصناف مشهد روزانه عملکرد نانوایی‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

مصطفی کشتگر اظهار کرد: علاوه بر آن مشخصات مغازه، شماره عضویت، شماره تلفن اتحادیه و شماره سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تمامی نانوایی‌ها نصب شده و در دسترس عموم قرار دارد.

وی ادامه داد: تعداد نانوایی‌ها و مراجعه کنندگان به آنها در طول روز زیاد بوده و به همان نسبت تعداد شاکیان از کمیت و کیفیت نان نیز نسبت به سایر صنوف بیشتر است و این امر دلیل زیاد بودن تعداد شکایت از نانوایی‌ها را در مقایسه با سایر صنوف توجیه می‌کند.

رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: هزار و ۲۷۱ واحد نانوایی یارانه‌ای، هزار و ۱۴۱ واحد نیمه یارانه‌ای در شهرستان مشهد وجود دارد که از این تعداد ۲۵۳ واحد دارای پروانه کسب تاریخ گذشته هستند که پروانه ۱۰۲ واحد برای تمدید اعتبار در دست اقدام بوده و پروانه ۱۰۱ واحد نیز تمدید شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه حکم پلمب برای ۱۰۵ نانوایی غیرمجاز در مشهد صادر شده که از این تعداد ۳۳ واحد پلمب شدند.

کشتگر ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ برابر با بخشنامه وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت به دلیل اشباع شدن صنف نانوایی‌ها، اجازه صدور پروانه جدید به این اتحادیه داده نشد و از آن موقع نانوایی‌های غیرمجاز بسیار در شهر سربرآوردند که عمده تخلفات نیز مربوط به این نانوایی‌هاست.

وی با تاکید بر لزوم تعیین نرخ جدید برای نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای مشهد گفت: صاحبان نانوایی‌های آزادپز یا نیمه یارانه‌ای می‌خواهند سهمیه آرد نیمه یارانه‌ای آنها حذف شود اما در مقابل نرخ نان را واحدهای صنفی تعیین کنند.

رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد افزود: نرخ نانوایی‌های یارانه‌ای آبان ماه سال گذشته پس از پنج سال با مصوبه کارگروه آرد و نان استان ۳۵ درصد افزایش یافت و برای اولین بار در پی اختصاص آرد نیمه یارانه‌ای به نانوایی‌های آزادپز، نان آنها نیز نرخ‌گذاری شد.

وی ادامه داد: امسال هزینه‌های پخت نان به خاطر افزایش نرخ دستمزد کارگر، نرخ بیمه تامین اجتماعی و همچنین نرخ خمیرمایه، به شدت افزایش یافته لذا می‌طلبد نرخ جدید برای نانوایی‌ها بویژه نانوایی‌های آزادپز (نیمه یارانه‌ای) تعیین شود.

کشتگر گفت: نانوایی‌ها در زمره صنوفی هستند که از زمان شیوع کرونا تاکنون تعطیلی نداشتند و ناگزیر به پرداخت هزینه‌های ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز بودند، اما هزینه‌های جدید تحمیل شده به نانوایی‌ها در نرخ نامه آنان اعمال نشده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.