رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: هم اینک در هشت هزار و ۵۲۸ مسجد استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نماز جماعت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و برای برپایی مراسم عزاداری ماه محرم نیز آمادگی دارند.

آمادگی ۸۵۰۰ مسجد در استان‌های خراسان برای عزاداری ماه محرم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۸۹۲ مسجد در استان خراسان رضوی است که هزار و ۱۴ مسجد در شهر مشهد فعال است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم برای مقابله با کرونا وضع شود، مردم مؤمن و مسجدی ما بیشتر از دیگران به این قواعد عمل نموده و مسجدی‌ها به دقت مسائل را مراقبت می‌کنند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا مدت برگزاری مراسم در اماکن سربسته یک ساعت و در محیط باز ۲ ساعت خواهد بود و ممنوعیت ورود افراد دارای تنگی نفس و تب، ضدعفونی اماکن، استفاده از ماسک از دیگر مواردی است که رعایت آنها لازم است.

وی با بیان اینکه اعتماد حرف اول را می‌زند افزود: ائمه جماعات و هیات امنای مساجد امین مردم هستند و معتقدیم مصوبات ستاد مقابله با کرونا به خوبی رعایت خواهد شد و بر چگونگی برگزاری مراسم نیز نظارت لازم انجام می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.