معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی ساخت و فروش هر نوع ساختمان تا پایان مرداد ماه، علاوه بر تعلق ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخشش، باعث عدم برخورداری از معافیت‌های مالیاتی مقرر خواهد شد.

جریمه ۳۰ درصدی عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی ساخت و فروش ساختمان

به گزارش قدس آنلاین، محمد آرانیان  در خصوص مالیات بساز بفروشی، اظهار کرد: بر اساس ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۳۱/۰۴/۱۳۹۴ که از ابتدای سال ۹۵ اجرایی شده، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، بابت درآمد ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان، مشمول مقررات مالیات بر درآمد مشاغل و اشخاص حقوقی هستند.

وی افزود: اشخاص حقیقی که بیش از سه سال از تاریخ پایان کار اخذ شده آنها نگذشته و پروانه احداث آن‌ها از ۰۱/۰۱/۱۳۹۵ به بعد صادر شده باشد، در صورت انتقال املاک خود در سال ۱۳۹۸، مشمول مالیات موضوع این ماده بوده و مکلف به انجام ثبت نام الکترونیکی، تشکیل پرونده و تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل در مهلت مقرر قانونی تا پایان ۳۱/۰۵/۱۳۹۹ خواهند بود.

آرانیان بیان کرد: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر علاوه بر تعلق ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخشش، باعث عدم برخورداری از معافیت‌های مالیاتی مقرر خواهد بود. بدیهی است مالیات علی‌الحساب پرداختی بر مبنای ۱۰ درصد ارزش معاملاتی در هنگام انتقال، جزء پرداختی‌های مؤدی محسوب می‌شود.

معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: درآمد ناشی از حق واگذاری محل نیز مشمول مالیات ساخت و فروش خواهد بود. در نتیجه شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر، تربت جام و قوچان که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، مشمول مقررات این ماده هستند.

وی اضافه کرد: اشخاص حقوقی نیز مکلف هستند درآمدهای ناشی از ساخت و فروش مسکن را در اظهارنامه موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم شناسایی و در مهلت مقرر به اداره امور مالیاتی تسلیم نمایند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.