مسئول کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیشابور گفت: ۵۳ درصد روستاییان و عشایر نیشابوری تحت حمایت و پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند.

۵۳ درصد روستاییان و عشایر نیشابوری تحت پوشش بیمه شدند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی احیائی، مسئول کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیشابور گفت: این صندوق در سال ۸۴ تأسیس و زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و از افراد مشمول این بیمه در نیشابور و زبرخان طبق آمار موجود، حدود ۵۳ درصد که شامل ۱۸۶۱۳ به عضویت این صندوق در آمده اند و حدود ۴۷ درصد از جمعیت مشمول این بیمه با تعداد ۱۶۷۱۵ نفر هنوزتحت پوشش این بیمه قرارنگرفته و از خدمات ارزنده این صندوق معتبر دولتی برخوردار نشده اند.

او افزود: ۴۰۶ نفربیمه شده این صندوق مددجویان کمیته امداد و ۱۴۰ نفر از مددجویان بهزیستی هستند.
مسئول کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی نیشابور ادامه داد: ۲ هزار ۲۸۱ خانوار تحت پوشش تا این تاریخ مبلغی بالغ بر ۲۲۸ میلیارد ریال دریافت کرده اند.
احیائی بیان کرد: از این تعداد حدود یک هزار ۱۱۱ خانوار از بازنشستگی پیش از موعد و یک هزار ۱۷۰ خانوار از مستمری فوت و از کار افتادگی بهره‌مند هستند.
او تصریح کرد: مزایای صندوق شامل مستمری از کارافتادگی و فوت ومستمری پیری است، که افراد روستایی مستقر در روستاها و عشایرمی‌توانند با هر نوع رشته شغلی عضو صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر شوند.
مسئول کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی نیشابور تاکید کرد: شرایط سنی عضویت در صندوق اجتماعی بیمه روستاییان و عشایر حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال می‌باشد و بیمه شدگان می‌توانند حق بیمه خود را به صورت سالیانه واختیاری پرداخت کنند.
احیائی اظهار کرد: نیشابور دومین رتبه درخصوص جمعیت مشمول بیمه شده را دراستان خراسان رضوی را داراست، که علاوه بر روستائیان وعشایر، قالیبافان، زنبورداران، مشاغل حوزه صنایع دستی، کشاورزان غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی و رانندگان حمل بار ومسافر برون شهری در روستا وشهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند از مزایای این صندوق استفاده کنند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.