مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: با تجهیز بیمارستان ولی عصر این شهر به دستگاه سی تی اسکن، ۷۰ درصد اعزام ها کاهش پیدا می کند.

کاهش ۷۰درصدی اعزام ها با تجهیز تنها بیمارستان بردسکن به دستگاه سی تی اسکن

دکتر مهدی عاقلتر در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: یکی از نیازهای اصلی شهرستان بردسکن در حوزه بهداشت و درمان دستگاه سی تی اسکن است که خوشبختانه در بازدیدی که نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از تهران به این شهرستان داشتند با اختصاص دستگاه سی تی اسکن به این شهرستان موافقت کردند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه این دستگاه بالغ بر ۶ میلیارد تومان است  درصورتی که ۲ میلیارد تومان توسط شهرستان تامین شود مابقی آن توسط اعتبارات وزارت بهداشت و درمان  اختصاص داده می شود درغیر این صورت  بردسکن از لیست شهرستان هایی که دستگاه سی تی اسکن به آنها تعلق می گیرد حذف می شود و تا دوسال آینده  بردسکن ازاین دستگاه محروم می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن با بیان اینکه  تجهیز بیمارستان به دستگاه سی تی اسکن  از نیازهای اصلی این شهرستان  است،  گفت: هرماه به صورت متوسط بیش از ۱۰۰ مورد اعزامی نیاز به سی تی اسکن از شهرستان داریم که به دلیل نبود دستگاه به  دیگر شهرستان ها و مرکز استان اعزام می شوند. 

دکتر عاقلتر اظهارداشت:  بیماران دیگری هستند که  به صورت سرپایی مراجعه می کنند و  نیاز به دستگاه سی تی اسکن دارند که خود اقدام می کنند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن عنوان کرد:  متاسفانه بردسکن یکی از شهرهای  موتور خیز در استان است و  هر چند گاهی شاهد تصادفاتی در حوزه  استحفاظی شهرستان بردسکن هستیم که دستگاه سی تی اسکن در نجات بیماران تصادفی  و سکته مغزی  حرف اول را می زند.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی  دستگاهی که  در بحث تشخیص افراد مبتلا به کرونا از قدرت بالایی برخوردار است  سی تی اسکن  است که می طلبد خیران  به این مهم عنایت ویژه ای داشته باشند تا هرچه زودتر سهم آورده شهرستان تامین شود. 

عاقلتر  از راه اندازی پویش کمک به خرید دستگاه سی تی اسکن  در شهرستان بردسکن تقدیر کرد و گفت: درجلسه ای که با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان شهرستان  بردسکن برگزار شد مقرر شد با محوریت مجمع خیرین سلامت این مهم پی گیری  شود و درهمین راستا شماره حساب مجمع خیرین سلامت اطلاع رسانی شده است و افرادی که از تمکن مالی برخوردار هستند و یا عزیز خود را از دست داده اند  هزینه های ختم آن را و  یا کسانی که نذوراتی در ماه محرم داشته اند به این مهم اختصاص دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.