مسئول اردوهای جهادی خراسان رضوی می‌گوید از سال ۹۴ تا به الان که حضور ذهن دارم هیچ یک از مسؤولان استان در اردوهای جهادی شرکت نکرده‌اند.

چرا مدیران خراسان رضوی به اردوهای جهادی نمی‌روند؟

به گزارش قدس آنلاین، «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم»، این جمله رهبر معظم انقلاب به‌وضوح اهمیت و جایگاه جهت‌گیری و کار جهادی را در منظومه‌ ارزشی انقلاب اسلامی مشخص می‌کند. براساس همین نگرش به ضرورت و ظرفیت کار جهادی است که رهبری بر گسترش هر چه بیشتر جریانِ کار و خدمت‌رسانی جهادی تأکید می‌کنند.

در شرایط کنونی، تنها شعار دادن کافی نیست و باید همانند داوطلبان خط جهاد، وارد عرصه میدان شد و محرومیت را پایان داد و امید را در دل مردم روشن کرد، امیدی که این روزها توسط دشمنان مورد هدف قرار گرفته و سعی در ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب هستند.

کار جهادی باید در زندگی روزمره جریان داشته باشد

ترویج اردوهای جهادی و برگزاری این اردوها نمونه‌ای بارز از اقدام آتش به اختیاری است که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده‌اند، شاخصه بارز اردوهای جهادی تربیت نسلی انقلابی و مؤمنی است، که حافظ آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی است، شاخصه‌ای که می‌تواند سدی محکم در مقابل تهاجمات گسترده دشمنان اسلام باشد، یکی از لازمه‌های رسیدن به این شاخص جدی گرفتن اردوهای جهادی توسط مسؤولان است.

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی پیش از این در خصوص اهمیت اردوهای جهادی، عنوان کرده است: بزرگترین دستاورد اردوهای جهادی همین خدمت و کمک معنوی به افراد محروم است، اینکه عده‌ای از شهرهای مختلف کشور به آن مناطق می‌آیند، نشان می‌دهد که افراد محروم فراموش نشده‌اند و روح برادری و اخوت حاکم است.

شاید برای یک مدیر بهترین جهاد انجام کاری است که به او محول شده و انتظار اینکه او به اردوهای جهادی برود خیلی انتظار درستی به‌نظر نرسد اما کسی که چند روز را در فضای محرومیت مناطق مستضعف‌نشین تنفس نکند چه‌طور می‌تواند محرومیت را درک کند؟ به نظر برای انجام همان مسئولیت‌ها هم چشیدن طعم اردوهای جهادی برای مدیران لازم است.

اهمیت حضور مسؤولان در اردوهای جهادی به دلیل الگو بودن برای جوانان و همچنین درک محرومیت و روحیه جهادی باعث شد به سراغ مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) برویم تا در خصوص حضور مسؤولان در اردوهای جهادی سوالاتی بپرسیم؛ آیا واقعا مدیران خراسان رضوی تا به‌حال اردوی جهادی رفته‌اند؟

اردوهای جهادی و مسوولان خراسان رضوی

محمد روحانی گفت: از سال ۹۴ تا به الان که حضور ذهن دارم هیچ یک از مسؤولان در اردوهای جهادی شرکت نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: جلسه‌ای با عنوان ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی داریم که در قالب این جلسه کلیه ادارات به اندازه توانشان به اردوهای جهادی کمک می‌کنند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه نهادهایی مانند فرمانداری، شهرداری، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که دستی در محرومیت‌زدایی به اردوهای جهادی کمک می‌کنند، افزود: برخی نهادها نیز مانند اتوبوسرانی، با در اختیار قرار دادن اتوبوس‌ها با قیمت مناسب در این امر به ما کمک می‌کنند.

مسوولان هم آستین بالا بزنند

اردوی جهادی تنها یک فعالیت فوق برنامه نیست، حضور مسؤولان در اردوهای جهادی علاوه بر الگوی سازی برای جوانان، حتما آثاری در نگاه و عملکرد آنان دارد که باید این مطالبه را مطرح و پیگیری کرد که مسؤولان ارشد استانی حداقل برای چند روز هم شده آستین بالا بزنند و خودشان برای پاک کردن غبار محرومیت از چهره مناطق مستضعف خراسان رضوی اقدام کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.