مستند «مسافران وطن» با موضوع خاطرات تعدادی از آزادگان سرافراز ایران، طی هفته جاری از شبکه افق پخش می‌شود.

پای خاطرات «مسافران وطن» در شبکه افق

به گزارش قدس آنلاین، سری دوم مستند مسابقه «خونه به خونه» داستان محیط بان و خبرنگاری که یک هفته جایشان را با هم عوض می کنند، از این هفته روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مسابقه جذاب «خونه به خونه» در سری نخست پیرامون مسائل خانوادگی و زندگی شهری و روستایی تولید شد، رقابتی هیجان انگیز که طی آن شرکت کنندگان برای رسیدن به دریافتی بهتر از سبک زندگی وارد آن شده بودند.

رقابت به این شکل بود که در هر قسمت دو خانواده شهری و روستایی، جایشان با هم عوض می شد به این ترتیب که خانواده روستایی در خانه خانواده شهری و بالعکس باید به مدت یک هفته زندگی کردند و همان کارهایی را انجام دادند که خانواده قبلی انجام می دادند.

در سری دوم هم قرار است خان محمد و آقای نظافت، همین کار را انجام دهند و جایشان را با هم عوض کنند، یکی از آنها خبرنگار است و دیگری محیط بانی که در چابهار زندگی می کند.

خان محمد در یکی از روستاهای توابع چابهار زندگی می کند و همسرش هم بهیار همان روستاست اما باید حالا به جای خبرنگار داستان در دفتر تحریریه بنشیند و کار او را انجام دهد.

خبرنگار قصه خونه به خونه هم باید محیط بانی کند و با ماجراهایی روبرو شود که هیچ وقت فکرش را هم نمی کرد.

سری دوم «خونه به خونه» کاری از خانه مستند انقلاب اسلامی، با کارگردانی رضا فرهمند و امیر اطهر سهیلی است که از این هفته هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه افق می رود.

تکرار این مسابقه روز بعد ساعت ۱۱:۳۰ پخش خواهد شد.

بررسی راهکارهای اصلاح ساختار مالیاتی در مستند «داروغه»

مستند «داروغه» با موضوع اصلاح ساختارهای مالیاتی در ایران، یکشنبه ۲۶ مرداد از شبکه افق پخش می‌شود.

مالیات یکی از بسترهای توسعه پایدار محسوب می شود، اینکه درآمدهای مالیاتی متناسب با تولید، افزایش یابند و زمینه توسعه اشتغال مولد را فراهم آورد. نظام مالیاتی ایرانی از دیرباز تاکنون دچار نوسانات و مشکلاتی بوده و چالش های متفاوتی پیش روی آن وجود داشته اند، هر چند طی سال های اخیر تلاش فراوانی صورت گرفته تا این چالش ها و کمبودها برطرف شوند اما هنوز معضلات فراوانی همچون فرار مالیاتی، دیده می شود.

مستند «داروغه» در چند بخش به بررسی نظام مالیاتی ایران، بررسی چالش ها و آسیب ها و بیان راهکارهایی برای رفع این موانع می پردازد. همچنین مستندساز تلاش کرده است ضرورت اصلاح ساختار مالیاتی در ایران را به زبانی ساده شرح دهد.

«داروغه» را می توانید یکشنبه ۲۶ مرداد ساعت ۲۲ و تکرار آن را ساعت ۱۶:۳۰ روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.

«مدافعان سلامت» روایتی از دلدادگی و جهاد

مستند «مدافعان سلامت» در مورد فعالیت گروه های مختلف مردمی و کادر درمان در مقابله با کرونا، یکشنبه این هفته از شبکه افق پخش می شود.

با شیوع ویروس کرونا، کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در صف مقدم مبارزه با این بیماری قرار گرفتند، مدافعان سلامتی که از جان مایه گذاشتند تا دیگر اقشار جامعه رنج کمتری متحمل شوند. مستند «مدافعان سلامت» روایتی است از فعالیت پزشکان، پرستاران و نیز گروه های مردمی در مسیر مقابله با بیماری کرونا، در این فیلم به اقدامات گروه های جهادی هم پرداخته شده است.

«مدافعان سلامت» را می توانید یکشنبه ۲۶ مرداد ساعت ۲۰:۳۰ و تکرار آن را ساعت ۱۱ روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.

پای خاطرات «مسافران وطن»

مستند «مسافران وطن» با موضوع خاطرات تعدادی از آزادگان سرافراز ایران، طی هفته جاری از شبکه افق پخش می‌شود.

وقتی پای خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و آزادگان می‌نشینیم، داستان لحظات تلخ و شیرین فراوانی را نقل می‌کنند که می‌توان از آنها به تاریخ شفاهی سال‌های بعد از انقلاب یاد کرد. مجموعه مستند «مسافران وطن» از همین دست خاطرات است، خاطراتی از مرحله خداحافظی و اعزام به جبهه تا اسارت، سال‌های زندگی در اردوگاه، آزادی و در نهایت بازگشت به میهن.

این مستند کاری است از مجموعه روایت فتح که در پنج قسمت تولید شده است.

علی محمد ذوالفقاری تحقیق و کارگردانی «مسافران وطن» را بر عهده داشته که طی هفته جاری هر روز ساعت ۱۸ و تکرار آن ساعت ۷:۳۰ روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

سفر به موزه‌های یزد در شبکه افق

مستند «موزه‌های یزد» طی هفته جاری و در پنج قسمت از شبکه افق پخش می‌شود.

«موزه‌های یزد» عنوان مجموعه مستندی پنج قسمتی است که در سیمای مرکز یزد تولید شده است.

در این مجموعه به موزه‌های ایثار و شهادت اردکان، موزه آیینه و روشنایی، موزه مسجد جامع کبیر یزد، موزه دیرینه‌شناسی کابرین، موزه موقوفه میرزا محمد کاظمینی، موزه زیلو و پلاس میبد و موزه وزیری یزد معرفی می‌شوند.

محسن عباسی تهیه‌کنندگی این مستند را بر عهده داشته است.

«موزه‌های یزد» برای پخش از شبکه افق طی هفته جاری هر روز ساعت ۱۷:۳۰ در نظر گرفته شده است.

تکرار این مستند روز بعد ساعت ۸:۳۰ روی آنت می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.