مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از مردم استان دعوت کرد با خرید کتاب در طرح تابستانه ، به رونق در این حوزه کمک کنند.

دعوت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از مردم جهت خرید کتاب

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی،  جعفر مروارید در بازدید از اجرای طرح تابستانه کتاب در پاتوق کتاب مشهد افزود: با شیوع کرونا اصحاب فرهنگ و هنر بیش از سایر اقشار دچار ضرر و زیان شده اند که باید کمک کنیم این ضرر و زیان تا حد امکان جبران شود.
وی با اشاره به طرح های فروش کتاب گفت: خوشبختانه مردم این استان همواره در طرح های خرید کتاب مشارکت خوبی داشته اند، امسال شرایط ویژه ای وجود دارد و همین می طلبد به منظور کمک به حوزه نشر و کتابفروشی ها و همچنین افزایش آگاهی و دانش از این طرح استقبال مضاعفی شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: استان خراسان رضوی از ۱۸ مرداد ماه که این طرح آغاز شده است در بخش پرفروشترین استان از نظر کتاب رتبه دوم و در بخش پرفروشترین استان از نظر فروش رتبه سوم را دارد که امیدواریم با افزایش استقبال، رتبه اول را این استان کسب کند. مبلغ کل فروش در استان خراسان رضوی بیش از ۹ میلیارد ریال تا امروز می باشد.
وی با بیان این که جهت تقدیر از تلاش های مدافعان سلامت، «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» به‌عنوان شعار تابستانه کتاب ۹۹ انتخاب شده است بیان داشت: در روزهایی که شاهد شیوع بیشتربیماری کرونا هستیم و شعار این است که در خانه بمانیم، و این در خانه ماندن فرصت مغتنمی برای خواندن کتاب و افزایش آگاهی است.
وی با اشاره به نقش کتاب در افزایش آگاهی و حل مشکلات ذهنی مردم، به ویژه جوانان اظهار داشت: در مشهد، پرسش ها پیرامون زندگی شهری، در یک کلان شهر معنوی است. کنکاش های  مفهومی درباره زیست شهری  که الگوی زندگی ایرانی اسلامی را می‌خواهد محقق سازد، مطرح است.  کسانی که به دنبال زندگی متدینانه هستند  و نیز استاندارد های یک زندگی فاخر شهروندی را جستجو میکنند، مخاطب کنونی ما هستند. جوانان فعلی مثل دو سه دهه قبل سوالاتشان روشنفکرانه نیست، بلکه سوالات کاربردی دارند. دنبال پاسخ برای مسائل و چالش های روزمره هستند و کتابهایی موفق هستند که بتوانند این چالش ها را حل کنند و پاسخی به مسائل و تجارب عینی داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.